Beri Kebahagiaan Pada Orang Lain

Orang yang bahagia, orang yang memberi kebahagiaan pada orang lain.

Memberi lebih nilai kepada orang lain, lebih daripada apa yang kita perolehi.

Lebih lagi untuk kita orang bisnes. Orang bayar kita RM10 tapi kita bagi ilmu atau produk bernilai RM100

Mesti orang happykan? Mesti orang suka berurusan dengan kita.

Bila mereka gembira, mereka akan doakan kita. Mereka seronok berurusan dengan kita.

Asbab doa mereka. Asbab kita beri kegembiraan dan kepuasan di hati mereka, Allah limpah-ruahkan rezeki kita.

.
Sedikit perkongsian Ilmu dari Tuan Afnan Rosli ⬇️

The secrets to successful business and career is “ALWAYS OVER DELIVER. ALWAYS GIVE MORE THAN YOU TAKE.”

Sentiasa beri nilai, lebih dari yang kita ambil. Kita jual barang harga RM100 je. Tapi kita punya service dah serupa macam orang tu bayar harga RM500. Agak-agak dia suka tak dengan kita? Agak-agak di akan ajak tak kawan-kawan, adik beradik dia beli dengan kita? Mesti dia akan bercakap kan?

Kalau makan gaji pun begitu. Gaji kita mungkin RM2500 sebulan. Tapi Quality kerja kita, biar macam orang bergaji RM5000 sebulan. Kalau anda buat begini, pasti bos tak boleh terlepas pandang anda. Sebab anda over achiever. Tak lama lagi pasti anda akan naik ke RM5000 juga.

Kerana kita sebenarnya tidak di bayar based on masa dan tenaga yang kita letak pada kerja. Tapi kita di bayar based on NILAI kita pada kerja. The more valuable “YOU ARE”, the more you will be paid for.

Ini orang kita tidak. Dia jual karipap harga RM1. Tapi value yang dia bagi serupa karipap harga 20 sen je. Memang orang takkan pergi beli dah lah dengan dia.

Orang selalu hairan kenapa return rate kelas saya sangat tinggi? My return rate is 80%. Itu pun bukan return sorang-sorang. Yang return semua akan datang balik bawa family, bawa team, bawa kawan-kawan. Ramai sifu-sifu mai tanya saya soalan ni.

Jawapan dia ialah kerana i deliver more than i take. Kelas saya murah je. RM350 je. Tapi the value saya bagi macam harga RM10,000.00. Saya mengajar bukan untuk audiences puas hati. Tapi untuk saya sendiri puas hati. Sebab saya tahu, i have a very high standards. Kalau saya sendiri puas hati, InsyaAllah audiences semua puas hati.

So, the key is. Alway give more than you take. Tak kira lah anda jual product ke, makan gaji ke. Bagi lebih. Bagi lebih. Be an overachiever.

The more value you give, the more value you will get back.

Make it a habit to always give more than what you take. Your business will improve, your income will improve, your financial will improve. InsyaAllah.

Because what ever you give, you will always get it back. If you give good quality service, you will get good quality results. If you give bad lousy service, you will get bad lousy results.

Dapat sesuatu?

.

-Aiz-
Always give more than u get.

Comments

Popular Posts