Kenapa Story Telling penting?

Kenapa Story Selling penting dalam media sosial?

Saya perasan benda ni selepas saya selalu buka media sosial seperti facebook, instagram, whatsapp dan snapchat.

Saya melihat semuanya sudah mempunyai bahagian 'Stories'.

Kajian menunjukkan orang lebih tertarik membaca bahagian 'stories' sebab ianya terkini dan lebih menarik.

Kalau guna sosial media promote produk pun, rekod menunjukkan ramai orang tengok 'stories' berbanding post biasa.

Platform sosial media bukan saja-saja create 'stories'. Ianya bersebab.

Dari sini saya buatkan Story Selling untuk penulisan dimedia sosial.

Resultnya sangat berbeza dan orang memang suka pada 'stories'. Tak perlu terlalu panjang, hanya sedap-sedap cerita.

Tukarlah cara penulisan korang kepada bercerita berkongsi apa sahaja dalam keadaan lebih santai dan terkini.

Bagi yang nak belajar dan guna cara mudah, boleh dapatkan Ebook 176 Template Copywriting The Story Telling.

https://bukulali.onpay.my/order/form/tsspl/aiz

Saya yakin korang juga boleh menulis dengan menarik selepas ini. (Tn Hafiz Mansor)

Comments

Popular Posts