Tuesday, 7 November 2017

Ulasan Kelas Blog Bisnes

Ulasan Kelas

Teks: Anie-Alja
Ulasan Kelas Online ABDR



Alhamdulillah, syukur kepada Allah swt pada kesempatan ini.

Saya ingin berterima kasih pada teman FB, Puan Saniah yang memperkenalkan tim ABDR kepada saya beberapa tahun yang lalu.Ya, beberapa tahun yang lalu, barulah saya mengorak langkah pertama belajar secara berguru. Terima kasih juga kepada guru online Puan Anys atas bantuan dan tunjuk ajar hingga saya berjaya mempelajari selok-belok membuat borang tempahan dan sebagainya.

Sebagai anak murid online pada guru Puan Anys, saya berpuas hati dengan cara kelas ini dikelolakan. Saya dapati arahan yang diberikan dalam grup watapps mudah diikuti dan mesra pengguna. Lebih bagus lagi, dengan adanya interaksi dua hala dan maklumbalas yang cepat, ia memudahkan proses pembelajaran saya.

Guru online juga sentiasa melihat perkembangan ajaran yang diterima dan memberi contoh-contoh sesuai untuk kami lebih faham. Antaranya, beliau meminta kami merujuk pada blog rakan ABDR lain sebagai panduan.

Beberapa penambaikan yang saya boleh syorkan pada tim ABDR adalah buku ebook yang diedarkan itu disusunatur semula dengan sistem penomboran yang mudah. Semasa saya membaca maklumat dalam ebook itu, ia agak mengelirukan kerana nombor subtopik yang hilang di tengah jalan. Selain itu, diharapkan tim ABDR sudi meng-update status blog yang masih aktif. Tidak hanya menyenaraikan blog lapuk dan tidak mempunyai status terbaru hingga beberapa tahun lamanya. Ia amat membantu pelajar baru seperti saya untuk membina networking dengan pelajar terdahulu.

Lain-lain, saya berpuas hati.

Secara amnya, saya akan syorkan kepada sesiapa sahaja yang mahu belajar tentang dunia blogging. Marilah berguru dengan tim ABDR.

Sekian, terima kasih.