Kempen Silaturrahim Kawan Fb

Tek : Anys Idayu Zakaria 

Hidup ini akan menjadi indah jika ada pelangi-pelangi laskar yang mewarnainya. Kau tahu kawan, di FB juga ada ramai kawan-kawan yang sering buatkan aku tersenyum dengan gelagat mereka. Malah aku dapat belajar sesuatu dari mereka walaupun adakala mereka ni sering menghasat sesama sendiri. Mari aku perkenalkan dulu beberapa orang. Lain hari kita berkenalan dengan yang lain pula. 
.
Azne Omar, atau kau boleh panggil sahaja CPA. Orang Kedah yang dah menetap lama di Johor Bahru. Apa yang menarik, aku suka tengok beliau kongsi resipi-resipi ringkas yang selalu buat aku terliur. Disebabkan beliaulah aku terpaksa buat bubur ayam MCD, dan jemput-jemput nasi. Itu je yang aku mampu buat setakat ni. Yang lain kau followlah sendiri. Rupanya beliau ada kemahiran berfotografi. Cantik kau gambar-gambar yang dia post. Memang menggoda orang yang tak pandai memasak, macam aku ni untuk mencuba masakan yang dikongsi. 

.
Jika kau berhasrat untuk memulakan bisnes dengan berbazar, aku cadangkan kau followlah Nasriah Abdullah. Dari dunia bisnes offline, online ke dunia bisnes bazar. Insya Allah beliau dapat bantu dengan tip bisnes bazar yang boleh kau praktikkan. Dan lagi dengar cerita sekarang sedang sibuk untuk projek raya. Kot la nak duit geli-geli kau bolehlah usha dia. 

.
Bling bling bling kalau kau buka FB kawan aku seorang ni. Yang ni kau jangan main-main. Orang kedah juga, taukey emas. Apa-apa info berkaitan jual beli emas, turun naik semua ko boleh dapat dari Musfarah Ahmad. Zas je info emas semua ada dalam genggaman. 

.
Kau berhajat untuk bawa hadiah kasih sayang untuk kedua orang tua di kampung. Aku cadangkan kau boleh pasang mesin air supaya mudah orang tua kau bangun pagi-pagi nak sedia minuman. Kau risik-risiklah dengan MrCuckoo Andy Sulaiman. Supaya kesihatan mereka lebih terjamin, apa kata kau bawa sebotol Jus 7 untuk ibu dan ayah. Kau tengok abang serius Jammal Al Attan, nampak macam garang, tapi dalam hati ada taman gitu. 
.

Comments

Popular Posts