Bagaimana Mahu Nama Kita Ada Di Carian Google

Tek : Anys Idayu Zakaria 

Sebaik segera menjawab salam dan bertanya dari mana dan tujuan, si pemanggil mencelah. Agak tidak sabar mahu tahu kenapa dan bagaimana.
.
"Cop, boleh saya tahu macam mana Puan settingkan nama puan ada di google, dan tangga teratas sekali?"
.
Agak berfikir juga mahu menjawab. Apa yang saya setting ya. Jawapan ditanya dengan soalan juga.
.
"Boleh saya tahu apa sebenarnya yang puan sedang cari di google. Maksudnya, apa yang puan taip hingga menemukan nama dan no telefon saya?"
.

"Saya taip Kelas blog, terus keluar nama puan. Jadi saya hubungi puan. Saya nak tanya kelas blog dan cara untuk setting nama seperti puan buat".

Sebenarnya tiada apa rahsia, cara untuk setting. Saya buat secara manual sahaja dengan menulis secara konsisten di blog ini. Kebanyakkan carian yang kalian temui dari blog ini, atau blog-blog saya yang lain. Boleh jadi juga boleh Team ABDR, yang turut menemukan link blog saya.

Fokus dan kata kunci utama ialah menulislah secara konsisten di blog kerana ia membantu nama, blog dan juga apa yang kalian tawarkan mudah dijejak di carian google.

.
Yang ini khas untuk kalian di Johor Bahru

 Kami akan anjurkan KELAS ASAS BLOGSHOP (KEDAI ONLINE) secara one to one pada

Tarikh : 31 Mac 2017

Masa : 3pm - 6pm

Yuran : RM270 (nota, bonus 6 ebook, pack lunch)

Tempat : Skudai (akan dimaklumkan semula)

Keperluan : Laptop & buku nota

Jika Tuan Puan berminat, sila Reply WA 017-7912993, saya akan berikan maklumat lanjut.


Bagi kalian yang jauh, boleh sertai kami di KELAS ONLINE BLOG pada bulan April ini. Juga boleh WA saya untuk keterangan ya.

Ok jumpa lagi.

Comments

Popular Posts