Cari Info Di Carian Google

Teks : Anys Idayu Zakaria 

Assalamualaikum selamat tengah hari kepada semua pembaca yang sudi singgah di sini. Terimak kasih kepada kalian. Saya nak kongsi sesuatu, hujung minggu lepas saya ada buat tinjauan dan dapatkan maklum balas dari rakan-rakan di FB.

 Anys Idayu Zakaria
Bantu saya jawab servey. Biasa rakan-rakan nak cari info cari dimana
A. Facebook
B. Google
Terima kasih awak-awak sudi jawab 😘
https://www.facebook.com/anysidayu/posts/1385325301508059?notif_t=like&notif_id=1478834283569186
 
Rata-rata semuanya memberi jawapan, mereka mencari info dan mendapatkan sesuatu yang ingin dicari di CARIAN GOOGLE. Jadi kiranya sangat berkesanlah sebarang perkongsian kita kongsi di BLOG, kerana BLOG merupakan salah satu medium yang membolehkan GOOGLE menjejak apa sahaja yang kita tulis dan kongsi. Bila orang buat carian di GOOGLE, mereka akan mudah menemui sesuatu info di blog atau web, dan dari situ mereka dapat jejak FB atau FAN PAGES kita.

Jadi suka sangat saya ingin kongsi dengan pembaca, jika kalian merupakan peniaga online gunakanlah BLOG sebagai medium perkongsian, dan juga sebagai kedai online selain kalian gunakan FB atau FANPAGES. Yang mana blog kita bebas untuk menulis berbanding FB lebih pada media sosial untuk berkawan dengan lebih ramai orang, dan FANPAGES pula sememangnya untuk beriklan tetapi jika kita gunakan yang berbayar ia akan lebih efektif berbanding yang percuma.
 Jadi jom fikir-fikir, penting ke tidak kita ada blog. Ok semua, dah masuk waktu zohor, jom kita solat dulu. Owh ye, yang berminat untuk BELAJAR MEMBINA BLOG SEBAGAI KEDAI ONLINE, ATAU UPAH BLOG BOLEH WA SAYA 017-7912993 saya sedia membantu

Comments

Popular Posts