Perlu Engagement Tinggi di FB

Assalamualaikum dan selamat petang.
Harini cuaca mendung je, feeling nak tulis panjang2, nak share tentang GSL. Saya percaya mesti ada lagi tertanya apa benda dengan GSL. Ramai betul guna hashtag tu. Situasi ni terjadi pada saya sebelum jatuh cinta dengan GSL. ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

Cerita detik2 pertemuan saya dengan GSL, memang penuh duri ranjau. Eh? Haha. Taklah, maksud saya duri ranjau tu bukan apa, saya punya gigih usaha taip hashtag gsl dalam fb untuk cari info apa kebenda ni tapi tak jumpa2 juga. Take time sehari jugaklah dok tengok status2 sahabat yang guna hashtag gsl.

Starting saya nampak hashtag gsl ni masa skroll2 kat newsfeed. Masa tu saya try survey status2 yang selalu dapat like tinggi, komen berjela-jela. Jealous amat. Saya mula perasan sahabat fb yang guna hashtag gsl mesti engagement tinggi dan kebanyakkannya mesti peniaga online. Terasa tak sabar nak tahu sangat apa itu GSL. Saya terfikir nak jugak macam dorang, nak juga beri pengaruh untuk bisnes online saya ni, so saya cuba google after that.

Bila google barulah tahu GSL tu apa, untuk apa, kenapa perlu engagement tinggi dan bila baca feedbacks sahabat2 yang dah join GSL semua best2 belaka sampai buatkan saya tak boleh duduk diam dan tengok je. Dari link google saya dapat info direct ke fb kak Anys Idayu Zakaria, whatsapp terus kak anys tanpa fikir lama2. Dengan kak anys lagi lah rasa nak join cepat2, hehe pandai nau kak anys pujukk naa. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

After daftar under ‪#‎GSLGen2‬ bulan MEI 2016, hidup saya macam haru biru dengan notification dari fb. Haha. Sampai hp tu dok cari kat mana nak off vibrate, nak silent jap. Baru je hapdate status, tak sampai sejam mesti dah penuh like, komen. Rasa WOWWW sekejap. Lepas tu teruja nak up lagi status yang best2. Dulu kalau status produk je mesti kerik kerik, sekarang tak lagi. Sahabat2 positif selalu ada je untuk like & support. Saya ni dulunya jenis orang yang jarang nak like & komen orang yang tak kenal, tetiba berubah 360 darjah, p like p komen habis status sahabat2 even tak kenal pun, tak tau pasaipa. Saya syak aura POSITIF nihhh…hehe. Sampai sekarang still rasa seronok je dapat bantu sahabat2 naikkan bisnes dorang.

Part menariknya, masa tengah buat task ke3 kalau tak salah, dapat personal message dari sahabat yang saya tak kenali, soal siasat tentang GSL, cerita tentang terujanya dia dengan hashtag gsl yang saya selalu masukkan dalam status2 saya di fb. At the end, sahabat saya tu dan kawannya sekali pun join dan dah jadi sebahagian dari ahli GSL pada JUN 2016 and now dah jadi sahabat saya juga. Hehe. Nampak tak kuatnya aura positif GSL ni?

Syukur ya Allah kerana temukan saya dengan Group Support Like, platform untuk saya mengembangkan lagi bisnes online saya dari #GSLGen2 dan sekarang dah upgrade ke ‪#‎GSLEF‬, Terima kasih kepada Tuan Khairul Zahrin Abd Karim kerana menghasilkan sebuah group yang bagi saya amat amat memberi manafaat kepada orang lain especially yang berbusiness online. Beryuran tapi tak dapat dibandingkan dengan ilmu yang kami perolehi dan apa yang kami dapat. Kami belajar banyak benda yang baik2 dari Group Support Like, adab berfesbuk, branding diri, kelas tajwid, jenis like yang boleh dan tak boleh support, support sahabat2 lain dan banyak lagi.

Kalau nak cerita panjang, satgi korang tak larat baca pulak, kalau terdetik kat hati nak join tu petandanya kena join. Hehe. Kak ruby BERANI REKEMENN tauuu korang takkan menyesal. Bukan group main2,like dan komen saja2, ini group untuk tingkatkan lagi engagement korang. Tak faham tak pa, kena masuk dulu baru faham nanti.

One point nak bagitau, sejak join GSL rasa2 macam sales meningkat dari bulan2 lepas. Alhamdulillah.
.
.
#GSLGen2 #GSLEF ‪#‎ContestGSLRaya‬


 "Niat saya nak bantu orang ramai especially orang yang baru nak ceburkan diri dalam perniagaan online,

Apa kelebihan yang peserta akan dapat bila join GSL?

1. Tuan Puan akan belajar tentang :
-'Cara2 betul' membuat iklan di Wall FB Personal
-Cara2 untuk dapatkan banyak likes
-Cara2 untuk tingkatkan 'engagement' dengan prospek(Friends di FB peserta)

2. Paling best Tuan Puan akan mendapat ramai Sahabat2 Positive yg saling Support each other! ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ


Untuk pendaftaran boleh Whatspp saya ye (017-7912993 anies) 

Comments

Popular Posts