Lebih Bersemangat Berniaga dengan GSL

Suraini Sue
·GSL GSL GSL
Saya masih ingat lagi tiga perkataan neh sering benorr muncul pada wall FB Saya sejak awal tahun lagi..terbit rasa ingin tahu apakah yang dimaksudkan dengan singkatan GSL ni. Pernah juga bertanya dengan salah seorang yang membawa Hashtag ‪#‎GSL‬ ni tetapi JAWAPAN yang di cari tidak ku temui. Ececehh Dah tak dapat pencerahan yang diharapkan, tak pa lah.. Tunggu lagi. (Sikap tunggu saya dulu) Laa ni dah ubah dah sikit-sikit ๐Ÿ˜€ Sehinggalah Saya ternampak pula post seorang lagi peserta #GSL yang baik hati ni. Masa tu Saya ada 'engaged' pada komen dia. Tak mahu berlengah lagi, saya tanya apa itu GSL? Alhamdulillah, saya berjaya mendapat pencerahan yang baik darinya.

Saya diperkenalkan pula dengan Ejen GAnys Idayu Zakariaiaa. Saya bawa bersama saya seorang rakan baik untuk join GSL. Dari situ bermulalah detik perubahan pada wall FB saya...

Saya mula nak bersahabat dengan rakan positif yang lain. Bila saya menyertai mereka yang positif, secara automatik saya juga turut positif. Saya jadi lebih bersemangat untuk meneruskan keazaman saya untuk menjadi seorang peniaga online mahupun offline yang berjaya. Kalau dulu, saya post status selalu krik krik krik. Dapat 30 likes pun rasa nak lompat bintang dah.. Saya join GSL, rupanya bukan 30 likes yang dapat tapi cecah 300 likes. Orang yang belum tahu, mungkin dia cakap apa lah, likes pun nak kejor.. Tak pa.. Maafkan mereka yang belum tahu lagi.. Ok ber cerita pasal likes tadi, bila likes dan komen meningkat, potensi untuk post kita pergi lebih jauh lagi tinggi. Ini secara tak langsung beri impak pada perniagaan saya khususnya secara online.

Ramai yang pm saya tanya, saya jual apa. Pm masuk bertalu-talu.. Seriously, kalau dulu sebelum join GSL ni, sebotol ‪#‎KrimMagik‬ ‪#‎Firmax3‬ pun saya tak tahu nak jual. Jenuh dok pk saya nak jual kat sapa la eah.. Setelah join GSL orang pula yang tanya dan request nak join ahli. Ya saya baru bermula bulan lepas dengan ‪#‎GSLPREVE‬ pada 21/5/2016 bersama 150 AB PREVE yang lain. Benih yang ditanam bulan lepas, mula menampakkan kelopak-kelopak bunga. Aduhh puitis plak dah aih ๐Ÿ˜ . Begitu juga dengan mereka yang lain, sudah mula menampakkan hasil berbekalkan ilmu yang kami belajar bulan lepas beserta sedikit usaha.

Terima kasih kepada founder, Tuan Khairul Zahrin bin Abd KariPengurusan Gsl Gslsl yang ber sungguh-sungguh dalam usaha untuk membantu usahawan yang benar-benar serious mahu melonjakkan perniagaan mereka sehingga dikenali oleh ramai pengguna-pengguna Facebook yang sungguh aktif di negara kita ini.


Disamping itu, Sifu @ Abam Khairul Zahrin juga sering mendidik kami dengan penulisannya yang ringkas namun padat. Amat mudah difahami. Saya juga mengagumi hasil penulisan sahabat-sahabat hebat dalam keluarga besar GSL ini.

Akhir kalam, majulah sukan ehh.. majulah #GSL untuk memandaikan anak bangsa.
Kipidap GSL. Terbaik! Ikuti kupasan lebih lanjut tentang GSL dalam akhbar HARIAN METRO keluaran 16/6/2016. Tak beli? Jenguklah kat FB, berlegar-legar di ruangan wall FB.
Selamat menunaikan ibadah puasa
Like-Like juga, ibadah jangan dikesampingkan.
Salam Sayang
‪#‎Mak‬ Cu ‪#‎Calit_calit‬ #KrimMagik #Firmax3
#GSL #GSLPREVE ‪#‎GSLEF‬ ‪#‎EjenGSL‬

Comments

Popular Posts