Friday, 18 December 2015

Lambat Bertindak Lambat Dapat Hasil

Teks : Anys Idayu Zakaria 

 
Kalau ada mentaliti & sikap - NAK sesuatu tapi tak sanggup nak invest duit, masa, tenaga & perasaan -> Jangan berangan nak Dapat apa yang kita mahukan itu.

Lambat bertindak, keinginan jadi Sejuk. Lama-lama tak Buat terus.
Duduk depan cermin & cakap je pada diri sendiri; "Kesian aku tengok kau. Sampai bila-bila pun akan terus macam ni. Angan-angan mat jenin yang tak kesampaian sampai bila2. Kalau yang Dalam diri pun tak boleh nak lawan - lembek. Apatah lagi dugaan yang kat luar sana."
.
(Credit to Coach Rozi Saari)

.
Sangat setuju, semangat dan keinginan memang meluap-luap sekejap je, tapi bila masa bersemangat kita tak terus mula, lama-lama memang tak mula langsung la jawabnya kan.

Jom kita switch diri dan minda, supaya kita sentiasa bersemangat setiap masa.


Impak dan hasil yang baik apabila kita

1. Beri, beri dan beri dahulu

2. Belajar, upgrade diri, tambah ilmu.

3. Proses kejayaan memang memakan masa yang lama.
.
.
Ce cuba kita tanya orang-orang berjaya, berapa lama tempoh mereka ambil untuk sampai ke tahap kejayaan sekarang.

Ada ke dalam sekelip mata, sehari je tak mungkin kan.

.
.
‪#‎anysidayuzakaria‬
‪#‎kelasonlineblogabdr‬ ‪#‎mulabisnesonline‬