Kepentingan Blog

Teks : Anys Idayu Zakria

 Saja je nak buat survey, nak tau pandangan sahabat semua.
Biasa kalau saya cari apa-apa info atau maklumat, saya mesti buat carian di google. Confirm akan jumpa website dan blog yang penuh dengan maklumat yang saya perlukan.
Jarang sekali saya cari info di fb.
.
.
Sahabat semua macam mana ye, kalau nak cari apa-apa info.

Boleh saya tahu, di mana buat carian.


Sariah Awang Senik Assalamulaikum, dah tentulah pak cik ' Google'. Akk gemar cari maklumat tentang jahitan dan juga resipi. Kadang alat-alat gadget

Umai Osman Pak cik google sahabat baik saya tongue emoticon

Norie Publisher Usry untuk info biasa blh dapatkan dari google tapi untuk info akademik, terpaksa menghadap buku dan journal. InsyaAllah info tersebut 90% tepat.


Anys Idayu Zakaria Alhamdulillah terimaksih kak Sariah Awang Senik puan Umai Osman Norie Publisher Usry puan Asma Al Husna. Google masih lagi carta femes nampaknya. smile emoticon


Norliza Tomiran saya google..yahoo..slow sgt

Nora Majeed Google je ..segala persoalan tejawab...




Azrinbadrinas Abu Bakar google2, jumpa blog like emoticon


Ziadah Zainal Abidin Google dan fb search.

Lily Anna Goggle yg bnyaknya..


Noor Azila Mohamad Untuk fakta sy akan cari kedai buku..cari buku..untuk cari info pengalaman atau isu semasa..google je..smile emoticon
Ini topik yang saya bincangkan di facebook. Saya sedang buat uji kali daripada mana rakan-rakan fb dapatkan info atau maklumat.

Memang tak syak lagi sebenarnya, tentulah di carian google.

Nampak memang betul dikata, google masih carta pertama kan. 

Jadi nampak tak di sini apa yang saya nak kongsikan. 
Tentulah apa sahaja yang kita kongsi, dan tulis di blog pasti akan mudah dijejak pembaca jika kena cara dan penulisannya kan. 

Jadi apa lagi, jangan berlengah untuk kalian yang belum ada blog, jom belajar dulu bina blog. Belajar dulu berkongsi. Kemudian bila nak mula bisnes, dah jadi mudahkan

Ataupun untuk kalian usahawan online yang hanya gunakan facebook sahaja, aduhai memang rugi sangat.  Apa kata labur sedikit wang dan modal untuk belajar membina blog. 

Insya Allah jika fokus dan belajar hingga selesai pasti blog kedai kalian mudah dijejak pembeli.

Alhamdulillah ramai pelajar bawah kendalian saya, yang suka sangat bila ada pembeli hubungi mereka apabila baca info dan perkongsian mereka di blog.


Best kan. Ok-ok tak mau cerita panjang. Kalian dah sedia, jom hubungi saya. Saya akan bantu :D

Comments

Popular Posts