Monday, 15 June 2015

Amal Till Jannah (ATJ), Badan NGO

AMAL TILL JANNAH (ATJ)

Sebuah badan NGO, bergerak di atas satu misi iaitu hanya AMAL shj sebagai harta kita di dunia setelah kita pergi kelak


“Apabila seorang anak Adam meninggal, maka akan terputus amalannya kecuali tiga perkara : shadaqoh jariyah, atau ilmu yang bermanfaat, atau anak shalih yang mendoakan kepadanya”.


Ibnu Majah meriwayatkan :


“Sesungguhnya amal kebaikan yang akan sampai kepada mayit setelah meninggalnya adalah : ilmu yang dia sebarkan, anak shalih yang dia tinggalkan, mushaf yang dia wariskan, masjid yang dia dirikan, rumah yang dipakai para musafir yang telah dia bangun, sungai yang dia alirkan, atau shadaqoh yang dia keluarkan dari hartanya pada saat dia masih hidup dan sehat, semua akan sampai kepadanya setelah dia meninggal”.


Maka berusahalah -semoga Allah merahmatimu-, untuk mengerahkan semua sebab dan melakukan amalan yang bermanfaat yang akan terus ada manfaatnya dan mengalir pahalanya setelah wafatmu, Allah Subhanahu wa ta’ala berfirman :


“Harta dan anak-anak shaleh adalah perhiasan dunia tetapi amalan-amalan yang kekal lagi shaleh adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhanmu serta lebih baik untuk menjadi harapan”. (QS Al Kahfi : 46)



Semoga amalan kita di dunia menjadi amalan penyelamat kita di akhirat, mari kita sama-sama cuci kolam jiwa, bersama mendekatkan diri kepada Allah. In Shaa Allah.




Untuk subscribe & lihat aktiviti penuh kami

Boleh LIKE & support


FANPAGE OFFICIAL kami

https://www.facebook.com/pages/AMAL-TILL-Jannah/926402460743910?fref=ts



Group ATJ  https://www.facebook.com/groups/supportATJ/


Mari share PAGE & Group ATJ =)


 Program yang bakal berlangsung sempena ramadhan ini.