Mudahnya Belajar Di ABDR

Teks : Anys Idayu Zakaria 


Soalan yang sering mereka tanya kepada saya.

Kalau saya tak ada line internet atau wifi boleh tak saya sertai ABDR
Kalau saya hanya guna tab atau phone sahaja boleh tak saya sertai ABDR

JAWAPAN :
Kalau guna phone atau tab, memang sangat boleh untuk sertai ABDR. Yang penting perlu ada talian internet, phone atau laptop

Untuk permulaan, pelajar perlu gunakan laptop juga, kerana untuk belajar masukkan layout-layout di blog. Jika gunakan phone dan tab agak sukar, ada kala tak menjadi.

Tapi bila pelajar sudah selesai siapkan blog, untuk proses menulis dan update blog, sangat boleh gunakan phone sahaja.

Lebih mudah bagi kita yang super duper sibuk dengan urusan lain

Untuk pengetahuan kalian, saya sendiri sebenarnya hanya online dan ajar student dengan berbekalkan tab yang comel heeheh, dan talian internet top up jerk wink emoticon

Masa mula-mula buat blog sahaja saya beli broadband internet top up. Itu pun, jika nak guna laptop baru saya top up line internet tersebut.

Yang penting TINDAKAN kita nak atau tidak. Nak tunggu sempurna dulu mungkin agak ambil masa, jadi kita kayuh pelan-pelan sampai menuju puncak yerk.

Tak gitewww kan smile emoticon

Comments

Popular Posts