Ikhlas dan Reda dalam memberi

Teks : Anys Idayu Zakaria

Jalan juang untuk menempuh kejayaan datang dengan usaha dan kegigihan
Jangan sampai kita jatuh tidak bangun-bangun.
Jatuh dan bangkit untuk sebuah kejayaan
Pasti ada saat kemanisan yang menanti.
Semuanya dengan izin Allah swt

Alhamdulillah, alhamdulillah, selamat memulakan rutin pagi








Sedikit perkongsian saya kongsi, saya petik dari laman puan Diyana Tahir.




"rumah saya bayar, kete saya bayar, Yuran taska anak saya bayar..semua benda Pakai duit gaji saya..suami saya tak boleh Harap..keje tak menentu" Rungut berapa orang isteri dengan saya.

Sahabat hatiku..
Bila merasa rezeki itu datang melalui Kita
semata-mata kerana usaha kita.. Memang sakit...
Perlahan-lahan 
Izinkan hati untuk terbuka
Melihat sesuatu yang nampaknya
Tidak sempurna..

Namun..
Sesungguhnya sempurna apa adanya
Mungkin rezeki yang hadir melaluimu
Adalah kerana Allah lebih mempercayaimu
Mengurus duit keluargamu?

Mungkin Rezeki yang mengalir
Adalah berkat kesabaranmu
Dengan kekurangan Suamimu?
Sebab urusan rezeki ini
Hal misteri dan tersembunyi.

Ramai yang berusaha belum
Tentu dapat setimpal.
Ramai yang tidak berusaha
Namun dipermudahkanNya.
Urusan rezeki adalah urusanNya.

Urusan kita hanya sebagai
Pentadbir dan pensyukur
Atas segala nikmatNya

Urusan kita adalah..
Apakah aku kufur atau bersyukur?
Sahabat hati anda,
Diyana Tahir
Ehati.com/rbi



Semoga kita lebih ikhlas dalam memberi, lebih ikhlas melaksanakannya. Mungkin ada hikmah yang lebih baik Allah mahu beri pada kita.

Anys Idayu Zakaria
www.anysidayu.blogspot.com
‪#‎coachkelasonlineblogABDR‬
‪#‎janapendapatandenganakademibekerjadirumah‬

Comments

Popular Posts