Segmen Tajaan : Vita-C Merawat Masalah Sakit Kaki

Teks : Anys Idayu Hj Zakaria

Bismillah. Assalamualaikum pembaca sekalian.

Hari ini saya nak share lagi produk review yang telah kami sekeluarga cuba dalam beberapa minggu ini. 


Ini dia Vita-C Plus. Saya memang sangat suka produk ini. Alhamdulillah, terima kasih sangat pada Sis Natrah kerana memperkenalkan produk yang sangat baik dan berkesan ini. Kenapa saya kata berkesan?

Ok, semuanya bermula bila saya dapat Vita-C ini, ketika Sis Natrah minta saya cuba. Oleh kerana vita-C ini juga sesuai untuk anak-anak, jadi saya berikan kepada kakak dan adik untuk cuba. Sebiji setiap seorang, setiap hari. Memang saya akui, mereka mula-mula memang tak berapa gemar sebab rasanya yang sedikit masam. Tapi saya paksa juga makan.

Selepas seminggu amalkan Vita-C ini, saya mula perasaan sesuatu.  Sebenarnya kakak selalu sangat sakit kaki, lenguh-lenguh kaki pada waktu malam. Bila tiba malam hari, pasti mula mengadu sakit kaki, kadang kala sehingga menangis-nangis tak tahan sakit.  Tapi sejak ambil Vita-C ini kakak memang dah tak mengadu sakit lagi. Mula-mula saya biarkan sahaja dulu. Saya fikir tunggu lagi seminggu, saya mahu lihat pula kesannya bila sudah mula bersekolah. Biasa kalau hari persekolahan, balik rumah waktu malam mesti sakit kaki dek kerana asyik turun naik tangga sekolah 3 tingkat. Tambahan lagi bila waktu senaman. 

Alhamdulillah, sejak seminggu bersekolah, setiap awal pagi saya memang akan pastikan kakak ambil sebiji Vita-C ini, dan sebiji pada waktu malam. Memang sangat berkhasiat dan berkesan. Kakak dan tak mengadu sakit kaki lagi. Cuma ada juga kadang-kadang bila pulang dari sekolah, kakak akan bagitahu sakit kaki atau sakit tumit. Tapi bila ambil sebiji selepas makan malam, kakak boleh tidur dengan lena waktu malam. Yang penting tak bangun dan menangis lagi waktu malam mengadu sakit kaki. 

Syukur sangat-sangat. Memang Vita-C ini sangat berkesan untuk anak saya. Bagi yang ingin mencuba atau ada masalah seperti ini, saya sarankan kalian cubalah Vitamin C ini. Ok ini sedikit keterangannya ya :


Kelebihan Dan Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee

Vitamin C Chewable 100mg Shaklee membantu meningkatkan imun sistem dalam badan dengan cara berikut:

1. Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh 
2. Membantu memelihara sel badan 
3. Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah 
4. Rasa sitrus yang hebat 
5. Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami kesukaran menelan tablet.


Selain daripada kebaikan yang tersenarai di atas, seperti yang kita tahu Vitamin C adalah sangat berfaedah untuk kesihatan antaranya ialah:

  • Untuk menjamin kecantikan kulit agar kelihatan cantik 
  • Sebagai anti penuaan untuk awet muda 
  • Untuk merangsang penghasilan kolagen dalam badan 
  • Memperbaiki insomnia (sukar tidur lena)
  • Mengekalkan kolestrol sihat.

Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur membantu memecahkan Vitamin C. Membolehkan ianya diserap sebaik saja sampai ke usus kecil. 
Malah, kajian menunjukkan pengambilan atau pengunyahan Vitamin C setiap hari membolehkan Vitamin C diserap dengan lebih berkesan.

Wah, banyak gittew khasiat vitamin C ini. Rugi sangat tak ambil vitamin ini. Sebotol sesuai untuk sekeluarga. 
Hubungi Natrah Mohamed: 011-27016822

Sebotol ada 90 biji. Boleh ganti gula-gula yang dimakan oleh anak-anak kita.
Ok yang ini pula Herbalex. Yang ini saya cuba untuk kegunaan saya sendiri.
Herbalex ini juga sangat bagus untuk sistem penghadaman dan sistem pencernaan tubuh badan kita. Sejak amalkan herbalex ini, membantu saya membuang air besar dengan lawas sekali. Jadi saya memang akan amalkan setiap malam, bila bangun awal pagi ia dapat membantu proses pencernaan.


Herb-Lax
TM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*

Bagi menangani kesulitan membuang air besar, Herb-LaxTM yang lembut boleh membantu.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).  Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 
Bagi kalian yang nak cuba dua produk ini, boleh terus hubungi Puan Natrah (http://www.natrahmohamed.com/), di talian 011-27016822. Beliau pasti boleh bantu beri cadangan produk yang sesuai untuk kalian cuba. Boleh dapatkan juga konsultan kesihatan percuma melalui beliau.
 *******************************************************************************

Jika ada sesiap yang berminat untuk saya review produk kalian, boleh 


> Hantarkan produk pilihan yang pembaca mahu saya review
> Saya akan cuba gunakan sendiri produk tersebut. Tak kesah la produk bentuk apa sekalipun, yang penting saya perlu guna terlebih dahulu. Makanan, vitamin, kosmetik, pakaian, atau apa sahaja. Dengan kata mudah, pembaca taja kepada saya satu produk. Dan saya akan buatkan satu review dan ulasan tentang produk tersebut.
Produk juga tak semestinya untuk kegunaan saya sendiri. Sebagai contoh, Jika pembaca ada produk seperti pakaian untuk anak-anak, juga boleh saya review. Yang itu akan digunakan oleh anak saya sendiri, dan saya akan komen dan ulasan kelebihan produk kalian di segmen tajaan khas.
> Gambar produk tersebut akan saya letak di side bar blog sebelah atas sekali selama beberapa minggu.

Mudahkan, jom sapa yang nak saya review produk, kalian boleh hubungi saya

Email : anysidayuzakaria@gmail.com
sms/wsapp : 017-7912993
add saya di facebook : https://www.facebook.com/anies.aiz

Comments

  1. sama-sama kasih.

    Terima kasih juga perkenalkan produk berkhasiat ni, suka sangat

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts