Motivasi - Hidup untuk memberi Manfaat

Tek : Anys Idayu Hj Zakaria

Bismilllah, Alhamdulillah. Syukur bertemu kita dengan jumaat penghulu segala hari. Sedikit perkongsian motivasi saya petik dari pages seorang usahawan.


Roslan Ab Hamid
NOTA PAGI.
Usah beri banyak alasan. Manusia lain tidak suka dengar alasan walaupun ia kebenaran. Mereka hanya dengar cerita kejayaan supaya mereka dapat ikut tumpang. Kejayaan mempunyai ramai saudara mara. Kemiskinan adalah anak yatim tanpa keluarga.
Bangun pagi. Benar, antara nikmat adalah tidur pada subuh sunyi. Namun itu nikmat sementara bikinan syaitan. Ia tidak melegakan untuk tempoh jangka panjang. Bangun tatkala orang lain masih berselimut mimpi. Bangun dengan nekad mahu berdikari.
Beri dan beri, walaupun tiada siapa peduli. Beri dan terus memberi. Sampai masa ia datang kembali dalam bentuk berganda ganda. Ambil berat tentang orang lain. Usah berlagak diva. Sentuh hati orang lain dengan jari jemari kata kata indah penuh penghargaan.
Jalan terus, walaupun kita sedang terluka, kecewa menghimpit rasa dan berdarah seluruh rasa. Redah zon huru hara. Tempuhi juga walaupun hati meronta mahu pulang semula ke zon selesa.
Terus memimpin walaupun tiada siapa mengikut kita. Memimpin diri sendiri itu jauh lebih utama. Laburkan untuk diri sendiri tatkala tiada siapa peduli.
Sentiasa rasa lapar. Sentiasa belajar. Dipandang bodoh semasa kita belajar untuk jadi pakar lebih bermakna dari meraung merintih tatkala tangan sudah terbakar di medan perjudian kehidupan yang penuh duka lara.

************************************************************************
 Sertai mana-mana kelas online berikut.
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog fanpage, mula bisnes
3. Kelas penulisan kreatif
4. Kelas penulisan ebook pertama
5. Kelas borong telekung solat
6. Kelas akaun online dan offline
7. Pendaftaran Pengurus Online.
8. Projek duit raya
9. Kelas beriklan di mudah.my
10. Kelas bisnes makanan sunnah

pendaftaran mana-mana kelas pilihan boleh terus melalui saya
Anys Idayu Zakaria
guru online ABDR
www.anysidayu.blogspot.com

Comments

Popular Posts