Guna Nama Sebenar untuk Membina Blog

Teks : Anys Idayu Hj Zakaria

Kenapa Perlu Gunakan Nama Sebenar Untuk membina blog.
Bukan untuk giler glemour. Ia bertujuan untuk BRANDING, dalam bisnes sangat penting branding. Untuk dapatkan kepercayaan dan membina kredibiliti bisnes kita.

Bila kita gunakan nama samaran seperti cintahatishoppe atau anys idayu zakaria. Mana satu yang lebih nampak meyakinkan dan profesional? Bila bisnes online, kepercayaan tu penting, sebab kita melakukan proses transaksi wang secara online sahaja. Kalau takder kepercayaan, tak mungkin strangers sanggup transfer duit dalam nilai yang banyak untuk beli sesuatu produk dari kita.

Cuba kita lihat Internet Marketer, penceramah, pakar motivasi terkenal, semua mereka menggunakan nama sendiri di website/blog. Inilah tujuannya untuk branding bisnes dan membina kepercayaan pelanggan dan bakal pelanggan.

Jadi kesimpulannya, belajar Asas Blog dahulu, dari situ dapat membantu kita untuk terus melekat dalam 'google search' dan nama serta produk kita berada di carta carian goggle.

Bagi yang mahu belajar membina blog bersama AKADEMI BEKERJA DI RUMAH, boleh sertai kami. Bergabung bersama hampir 600 alumni akademi.

Kategori suri yang ingin belajar, berdasarkan apa yang ditanya.
1. Mahu meluaskan produk di pasaran online. Suri ini perlu belajar menjual di fan page dan juga di blog. Siapkan borang tempahan produk, dan gabungkan blog dan fanpage sebagai satu saluran kedai online. Bina asas ini, untuk belajar proses jual beli, dan tapak asas itu boleh dinaik taraf kepada website shopping cart apabila sudah maju.

2. Mahu belajar teknik pemasaran melalui tulisan dan mempunyai blog berpengaruh. Semua orang sudah pandai menulis, tetapi tidak tahu teknik yang betul untuk membina blog yang berinformasi. Suri kategori ini perlu belajar asas blog dan penulisan untuk membina blog berpengaruh.

Pilihan kelas yang dianjurkan oleh AKADEMI BEKERJA DI RUMAH :
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif
5. Pendaftaran pengurus online
6. Pendaftaran kelas urus akaun wahm soho
7. Tempahan blog bisnes/blog penulisan-siap 3 hari
8. Beriklan bersama kami di http://sohodirectory.blogspot.com/
10. Sertai seminar terkini anjuran kami http://bengkelbranding.blogspot.com/

Pendaftaran dan pentanyaan terus melalui saya Anys Idayu Zakaria


email : anysidayuzakaria@gmail.com
sms/ wtsapp : 017-7912293

Comments

Popular Posts