Tuesday, 18 March 2014

Tindakan Lebih Bernilai Dari Idea

Teks : Anys Idayu Zakaria

Orang yang berjaya adalah mereka yang berani bertindak. Ada idea bagus, ada perancangan untuk mula berbisnes, ada angan-angan untuk menjadikan bisnes lebih dikenali, semuanya akan menjadi sia-sia dan angan-angan jika tanpa TINDAKAN yang sangat bernilai. Tindakan kita akan membuktikan siapa kita untuk hari seterusnya. Biar jatuh, biar gagal janji kita bertindak untuk bangun dan bangkit dari kegagalan.

Semua orang berhak dan boleh mencipta angan-angan, tapi tak semua berani untuk mengambil TINDAKAN. Jika kita antara mereka yang berani, bertindaklah segera, kerana peluang yang datang itu mungkin tidak sama dengan peluang yang datang di kemudian hari. Siapa yang bertindak dia yang akan mendapat hasil.

Alhamdulillah, kami menerima pendaftaran setiap hari :
1. kelas blog penulisan
2. kelas blog fanpage mula bisnes
3. kelas beriklan di mudah.my
4. kelas penulisan kreatif
5. Pengurus Online ABDR
6. Kelas online urus akaun bisnes
7. Tempahan blog - siap 3 hari
8. Beriklan bersama kami di soho directory
9. Julung kalinya Live Coaching Bengkel Branding Yourself & Business

Selamat datang kepada beberapa lagi pelajar baru ke kelas saya, nantikan blog mereka yang masih dalam proses menyiapkan tugasan. Terima kasih atas kepercayaan ini. Terima kasih atas kepercayaan kepada pasukan kami ABDR.

Guru Online ABDR
''1 Usahawan 1 Blog''
www.anysidayu.blogspot.com
Mula Bisnes Butik



Mak Jemah berkira-kira mahu ke pusat borong. Niatnya mahu mula berniaga. Dia sudah awal-awal memasang strategi menyiapkan kedai di depan rumah.

Maka sampailah Mak Jemah di pusat Borong Macam Macam Ado.
Mak Jemah mula teruja dari satu kedai dia singgah ke satu kedai. Singah di kedai tudung, mak jemah mahu jual tudung, lalu diborongnya tudung. Sampai di kedai pakaian kanak-kanak, Mak Jemah asyik pula borong pakaian kanak-kanak sebabnya cantik dan leka lihat pelbagai 'fesyen' yang menarik.

Mak Jemah sampai pula di kedai 'makanan segera'. Lalu dibelinya juga banyak sebab katanya nanti mesti laku. Mak Jemah jalan-jalan lagi singgah di kedai kelengkapan ibu bersalin. Lalu dibelinya juga sebab fikirannya pada masa itu, mesti laku sebab di hospital hari-hari wanita bersalin ;P

Maka sudah senja, wang modal sudah habis, Mak Jemah pun pulang dengan gumbira. Sampai di rumah dia terpana seketika, kerana dia lupa kedainya tertera papan tanda besar yang cantik 'PUSAT JUALAN IKAN DAN SAYUR SEGAR' yang sudah siap dipasang.

Apa pengajaran cerita di atas suri sekalian? Faham ke tak faham apa yang saya sampaikan, Baca kisah Mak jemah di sini http://bengkelbranding.blogspot.com/

 

Untuk tidak menjadikan kita seperti Mak Jemah ini, daftar sekarang dan tempah tempat anda untuk bengkel ini. Terus hubungi saya untuk pendaftaran.

 
 
Harga biasa RM100 untuk 2 ebook. Harga promosi sekarang, RM50. Jadi dapatkan dua ebook ini sebelum tamat promosi. Cari apa idea yang sesuai untuk bermula dari rumah dan mulakan jejak pelanggan melalui blog.

Ringkasan Bab Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes.
Bab 1: 101 Idea Home-Based Bisnes
Bab 2: Mula Bisnes Tanpa Modal
Bab 3: Rancang, Sasar Matlamat
Bab 4: Strategi Pemasaran Online
Bab 5: Strategi Pemasaran Offline
Bab 6: Operasi Dari Rumah
Bab 7: Khidmat pelanggan Online
Bab 8: Produk Digital vs Produk Fizikal
Bab 9: Strategi Pemasaran Gaya Rasulullah
Bab 10: Rahsia Bisnes Siti Khadijah
Bab 11: Pengalaman Usahawan Sukses

Ringkasan Bab Asas Blog:

Bab 1: Analisa & Penentuan Blog
Bab 2: Langkah Demi Langkah
Bab 3: Blog Bisnes
Bab 4: Rancang Penulisan
Bab 5: Jenis Entri Penulisan
Bab 6: Penulisan Berpengaruh
Bab 7: Tips Penulisan
Bab 8: Motivasi Menulis
Bab 9: Asas Suntingan
Bonus 1: Teknik Blog Siapkan Ebook


Bayar di sini, RM50
http://aizmallgedungbukuonline.blogspot.com/p/borang-tempahan.html