Wednesday, 19 February 2014

Tips Bisnes Online - Faktor Bisnes Online Gagal

Teks : Anys Idayu Hj Zakaria

Bismillah. Alhamdulillah.
 
Nampaknya aktiviti dan kegilaan membaca novel sudah datang kembali. Sudah lama sebenarnya tak melakukan hobi ini. Kalau sebelum ini, saya hanya membaca novel selepas selesai peperiksaan final semester. Adakala ketika waktu-waktu stress, novel peneman setia. Dua minggu ini bersusun novel menanti untuk dibaca. Ini semua hasil jaringan meminjam dari rakan-rakan di office. 
 
Minggu sudah selesai membaca novel projek memikat suami, the wedding breaker. Sekarang sedang baca 7 hari mencintaimu. Rasa-rasa nak buat juga ulasan setiap novel yang dah dibaca. Kalau berkesempatan In Shaa Allah saya akan kongsikan di sini ya.
 
Sampai sini dulu untuk hari ini, ini ada sikit tips untuk yang ingin memulakan bisnes online ya. Khas untuk semua usahawan yang baru hendak berjinak-jinak dengan dunia bisnes online.
"Banyak faktor yang menjadi penyebab kepada gagalnya sebuah perniagaan online. Kebanyakannya kerana tidak mampu memberi komitment kepada perniagaan yang dijalankan. Harus ingat, 'part-time' bukan bermaksud 'sambil-sambil' tapi mesti memperuntukan sebahagian daripada masa. Buatlah dengan sungguh-sungguh, sekali anda dah melabur, jangan sekali-kali berpaling. Jangan lagi fikir aku tak pandai, aku tak boleh buat, aku tak ada masa. Pasti tak berjaya jika semua rasa negatif masih berlegar-legar di minda. Apa yang kita fikirkan itulah hasil yang kita akan perolehi. Tak mudah untuk berjaya, bukan hanya sehari dua."  Ebook super wahm supermom


 Alhamdulillah, 410 blog protege di AKADEMI BEKERJA DI RUMAH. 13 guru online bertugas seluruh negara. 21 kelas berlangsung hanya atas talian. Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil wahm/soho

Berminat untuk bersama kami? Hubungi saya melalui salah satu langkah mudah di bawah :
Email : anysidayuzakaria@gmail.com
Sms/whats app : 017-7912993
Anys Idayu Zakaria