Kecilnya Nilai Duit Zaman Sekarang

Teks : Anys Idayu Zakaria


Sudah lewat malam baru saya sempat menaip entri untuk hari ini. Jarang sekali menulis lewat malam. Biasanya awal pagi. Malam ni rasa lambat pula mata nak terlelap. Tapi sudah pedih mengantuk. Mungkin sebab saya sempat tidur sebentar waktu rehat tengah hari tadi.
 
Saja saya nak kongsi, balik kerja tadi saya singgah ke kedai beli beberapa keperluan dapur yang sudah habis. Belum sempat nak berbelanja, jadi terpaksalah beli saja di kedai runcit kawasan rumah. Bukanlah banyak pun yang saya beli, hanya beli gas, beras dan pampers Raisha. Itu pun sudah habis RM 100, berbaki RM 15 sahaja saya isi minyak kereta.
 
Aduhai. Sungguh kecil sekali nilai wang sekarang. Bawa duit banyak itu pun hanya dapat beli 3 barang sahaja. Yalah mungkin sebab harga kesemuanya memang mencecah hingga Rm20++ setiap satu. Tambah-tambah lagi dengan kenaikan harga barang sekarang ni.

Nak buat macam mana. Lagi pun bukan hak kita untuk pertikaikan. Kita hanya perlu berusaha sehabisnya untuk terus tingkatkan ekonomi keluarga.
 
Ok kita bersambung entri akan datang. Mata sudah mengantuk. selamat malam.
 
 
Jom tengok iklan kejap. He.he
 
 
 
 
PAKEJ BEKERJA DI RUMAH, PROMOSI OKTOBER BAKAL BERAKHIR ESOK. HANYA BAYAR RM100 SAHAJA UNTUK DAPATKAN 3 EBOOK
 
 

 
 
 Promosi pre order ebook 101 idea home based bisnes. Dapatkan dengan harga promosi hanya RM30 SAHAJA. Pre order sehingga 30 November 2013. Harga asal RM50.
 

 
Tinggal lebih kurang sehari sahaja lagi untuk dapatkan ebook 101 idea home based bisnes ini secara percuma, melalui pendaftaran kelas online asas membina blog untuk promosi Oktober.
 
 
 
 
Jom beriklan di sini Soho Directory. Baca terma iklan di Ruangan Iklan Online
Beli buku agama, buku motivasi & ebook di sini Aizmall Gedung Buku Online
Beli produk sunnah dan kelengkapan solat di sini Aizmall Sunnah Online
Beli pelbagai jenis produk kesihatan, makanan dan produk borong bisnes di sini Aizmall Gedung Online
Sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah. Untuk yang berminat mendaftar kelas online asas membina blog fanpage bisnes atau penulisan, hubungi saya :
Sms/ Whatsapp : 017-7912993

Comments

Popular Posts