101 Idea Home Based Bisnes

Teks : Anys Idayu Zakaria


Istimewa kami bawakan bagi yang masih mencari titik mula bekerja dari rumah, ebook 101 idea home-based bisnes. Dapatkan ebook ini secara PERCUMA SAHAJA. sempena lebih kurang 2 bulan lebih sahaja lagi kedatangan tahun baru, rancang bisnes online, kerja dari rumah sekarang. Realisasikan matlamat dan impian anda 2014 supaya menjadi kenyataan.
 
 
Bab 1: 101 Idea Home Based Bisnes
Bab 2: Mula Bisnes Tanpa Modal
Bab 3: Rancang, Sasar Matlamat
Bab 4: Strategi Pemasaran Online
Bab 5: Strategi pemasaran Offline
Bab 6: Operasi Dari Rumah
Bab 7: Khidmat Pelanggan Online
Bab 8: Produk digital vs produk fizikal
Bab 9: Strategi Pemasaran Gaya Rasulullah
Bab 10: Rahsia Bisnes Siti Khadijah
Bab 11: Pengalaman Usahawan Sukses

 Teks : Masayu Ahmad.
Khidmat pelanggan online: Sumber 101 idea home-based bisnes
Salah satu perkara yang perlu usahawan ambil tahu terutama ibu-ibu muda yang baru berjinak dengan bisnes online. Tiga perkara berikut.

1. Emosi pelanggan
Kebanyakan ibu muda yang aktif berjualan secara online ia sangat berbeza dengan situasi seorang remaja dan orang dewasa lelaki. Wanita yang bekerja di rumah perlu bijak mengawal emosi. Sudah tentu salah satunya kerana ia mengawal beberapa perkara serentak, suasana di rumah, suasanan anak-anak, suasana ketika fokus menguruskan bisnes.
Pelanggan pula tidak kira masa, akan mengandaikan bahawa penjual sentiasa berada dalam keadaan ok dan super.
Sudah tentu apabila pelanggan bertanyakan sesuatu info atau produk, mahukan respon atau jawapan balas yang cepat dan sempurna. Inilah titik mula bagaimana pemilik bisnes online terutama ibu muda yang mmepunyai anak kecil perlu bijak mengawal emosi sendiri dan juga emosi pelanggan.
Jawab dengan bahasa yang baik, dan terangkan produk dengan jelas. Sekiranya kita berada dalam situasi kelam kabut atau sedang marah jangan jawab dahulu.

2. Emosi sendiri
Emosi ini juga turut berubah-ubah, tentunya awal pagi tidak sama dengan tengahari. Biasanya ibu-ibu pada waktu tengahari sudah mula sibuk mahu memasak atau menyediakan makanan kepada ahli keluarga. Begitu juga kelelahan dalam menguruskan rumah tangga perlu dibezakan dengan baik iaitu tahu dimana perlu bertindak sebagai 'wahm' dan tahu juga bila sesuai untuk bertindak 'ibu yang bekerja di rumah'.
Ketika anak-anak menuntut perhatian, sangat perlu untuk ibu bekerja di rumah bijak mengendalikan emos.
Jangan sesekali suara kedengaran di corong telefon, apabila anak-anak sedang memberontak atau meminta perhatian serentak. Pelanggan yang sedang menanti, akan merasa satu kepelikan tidak munsabah. Belajar bertenang dan urus emosi dengan bijak.
Macam mana mahu dapatkan EBOOK PERCUMA ini, senang sahaja, hanya melalui pendaftaran kelas online asas membina blog fanpage bisnes. Apa yang kalian akan dapat melalui kelas ini :
a. Kelas ini khusus bagi suri rumah yang benar-benar zero tentang urus niaga secara online.
b. Mahu mula tetapi tidak tahu cara.
c. Mahu mula tetapi tidak ada produk. Kami menyediakan beberapa produk pilihan, produk sunnah, buku, pakej ebook, ruang periklanan. Juga peluang sebagai pembantu kelas di akademi bekerja di rumah.
d. Kelas ini sesuai untuk belajar menjana pendapatan awal RM10, kemudian tingkatkan lagi, RM20, RM50, RM100 begitulah seterusnya (ini adlaah tertakluk kepada usaha yang konsisten daripada peserta.
e. Kelas ini juga sesuai untuk suri yang sibuk, surirumah sepenuh masa, suri bekerjayaa yang mahu buat secara sambilan. Ini adalah langkah awal, kami sediakan berdasarkan permintaan demi permintaan.
f. Apabaila sudah pandai, boleh belajar lagi dengan otai-otai pemasaran yang lain. juga bina jaringan bisnes secara online.
g. Apa yang kita belajar di dalam kelas ini. Analisa dahulu untuk kenalpasti apa produk yang sesuai/minat/pengalaman. Belajar buat blog kedai online, belajar menulis konsisten, belajar buat borang tempahan, jenis-jenis entri, belajar buat pan page, belajar buat pautan, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik.
Untuk bermula, hubungi saya untuk analisa soalan dan pendaftaran online. Jom kita realisasikan impian dan matlamat 2014. Bermula sekarang!!! Jangan tunggu tahun hadapan baru hendak bermula. Langkah berani yang diambil sekarang menunjukkan kalian sungguh-sungguh mahu bertindak.
 
 
 

Comments

Popular Posts