Kenal pasti apa minat,kepakaran dan pengalaman sebelum bergelar wahm

Sumber: ebook super wahm supermom

Saya bersyukur dapat melihat ibu yang tinggal di rumah seenuh masa dan juga bekerja di rumah sepenuh masa. Alhamdulillh dapat juga membantu suami sedikit sebayak walaupun tidak pernah minta dibantu. Bidang yang dulunya saya benci tapi kini ia menjadi sumber pendapatan dan sesatu yang saya suka buat dan saya sayang bisnes saya ini. Kini saya adalah imej mak saya suatu ketika dulu. Bekerja dari rumah supaya dapat sentiasa bersama anak, melihat mereka membesar didepan mata tanpa terlepas satu detik pun. Masa adalah suatu yang bernilai. Mungkin ada ibu-ibu yang sibuk bekerja dan tanpa sedar anak sudah bekerja dan berdikari. Mungkin berasa ralat kerana masa lebih banyak terluang di pejabat dari bersama kluarga tercinta.  Kalau difikir masa sehai 24 jam, berapa jam yang terluang di pejabat dsri bersama keluarga? Biasanya orang bekerja keluar seawal 6.30pagi,ditambah kesesakan jalanraya dan akhirnya pulang ke rumah pada jam 7malam. Mungkin tidur jam 10 malam. Maka cuma ada 3 jam untuk diluang bersama keluarga.

Saya yakin ramai ibu yang bekerja mahu menjadi ibu yang tinggal di rumah dan bekerja dari rumah. Saya rasa kebanyakn kita mampu lakukan cuma setiap mereka perlu kenal pasti kekuatan masing-masing. Contohnya ada yang pandai menjhit, memasak,embuat gubahan dan sebagainya. Itu semua boleh dijadikan punca pendapatan dari rumah. Sekarang bukan zaman mak saya lagi yang cum pasarkan kuih dia di kedai-kedai kopi. Sekarang zaman gajet dn internet. Semua itu boleh dijadikan alat pasaran. Boleh gunakan pemasaran yang ditawarkan secara percuma seperti fb, blog, forum, ruang iklan percuma mudah.my

Baca lagi banyak input dalam ebook super wahm supermom.

Bayar RM100 sahaja untuk pakej 3 ebook ini. Promosi sempena Ramadhan.
Bayar di sini

Comments

Popular Posts