Tukar tayar - 26/4/2013

Teks : Anys Idayu Zakaria
Foto : Carian Goggle

Hari ini waktu rehat saya pergi mencari kedai tayar kereta. Hendak meggantikan tayar kereta yang telah pancit hujung minggu lepas. Sebelum ini tak pernah pun buat sendiri. En suami gesa saya pergi sendiri sebab sudah dekat seminggu gunakan tayar simpanan. Belum berganti-ganti. Katanya belajar buat sendiri. Mudah kalau dia tak ada nanti. Memang terpaksa la pergi mncari sendiri. Kalau hendak tunggu hujung minggu xsempat sebab minggu ini saya ada program dan ada kelas. En suami pula terpaksa bekerja minggu ini.


Mujurlah ada kedai tayar berdekatan dengan kawasan pejabat saya. Tidaklah saya perlu mencari-cari di kawasan yang jauh. Akhirnya siap berganti juga tayar kereta saya. Jangan meragam lagi ye keretaku.  Hajat hati hendak menghantar membasuh kereta, tutup pula kedai cuci kereta berdekatan dengan kedai tayar.










Comments

Popular Posts