Aplikasi Whatsapp - 19/4/2013

Teks: Anys Idayu Zakaria
Foto : Carian Goggle

Zaman teknologi kini ramai yang menggunakan telefon canggih yang lengkap dengan teknologi android.  Dengan adanya android ini kita boleh memuat turun pelbagai aplikasi yang serba canggih dan percuma.  Salah satu aplikasi yang sedang popular sekarang ialah aplikasi whatapp. Kita boleh memuat turun aplikasi ini di telefon bimbit dan menggunakan aplikasi ini secara percuma.  Aplikasi whatsapp ini sama seperti pesanan khidmat ringkas yang boleh kita hantar kepada rakan-rakan secara percuma, dengan syarat ada talian internet.

Apa yang saya nak kongsikan bersama ialah sejak menggunakan aplikasi ini sudah jarang penggunaan talian telefon dan pesanan khidmat ringkas. Seperti kejadian yang berlaku semalam, adik saya menghubungi saya dengan hanya menggunakan whatsapp, dan kami masing-masing adik-beradik berhubung dengan hanya menggunakan aplikasi whatsapp ini.  Sebenarnya, adik saya hendak membuat panggilan kepada ayahanda tetapi tidak boleh kerana telah kehabisan kredit. Jadi solusinya hanya menggunakan whatsapp. Kebetulan ayahanda tidak menjawab whatsapp yang dihantar oleh adik. Jadi dia menghubungi saya menggunakan whatsapp minta tolong hubungi ayahanda.  Saya juga kebetulan kehabisan kredit.  Jadi saya segera hubungi adik yang bongsu, minta dia menelefon ayahanda. Perkara yang sama juga berlaku.  Oleh kerana adik juga kehabisan kredit, jadi dia menghubungi abangnya juga menggunakan whatsapp.  Kami hanya berhubung dengan menggunakan whatsapp walaupun telah kehabisan kredit. 


Jadi kesimpulannya apa yang saya nak ceritakan ialah walaupun kehabisan kredit untuk berhubung kami masih lagi boleh berhubung antara satu sama lain dengan syarat ada aplikasi whatsapp ini dan ada talian internet.  Lebih mudah dan jimatkan.




Comments

Popular Posts