Nak jadi super rajin - 10/4/2013

Teks : Anys Idayu Zakaria

Akhirnya hari ini selesai membaca ebook super wahm super mom, hasil tulisan mentor dan sifu saya Pn.Masayu Ahmad.  Dalam kesibukan masih sempat curi-curi untuk menghabiskan sedikit lagi muka surat yang masih belum sempat dibaca.  Oleh kerana di pejabat hari ini saya tidak banyak tugasan, jadi sempat juga saya mencari bahan untuk penulisan dan membaca nota untuk kelas hujung minggu ini.



Saya sangat suka akan isi kandungan dan panduan yang terkandung dalam ebook ini kerana ianya betul-betul memberi motivasi dan perangsang kepada saya.  Malah sejak membaca ebook ini saya sentiasa cuba melaksanakan tugas di rumah dan di pejabat dengan penuh semangat. Perkongsian daripada mereka yang berjaya juga sangat menarik.


Ebook ini sebenarnya bukan hanya sesuai untuk mereka yang sedang menjalankan bisnes, malah sangat sesuai untuk semua ibu bekerjaya dan suri rumah tangga sepenuh masa.  Ia boleh dijadikan motivasi untuk hari-hari ketika kita lemah semangat.  Malah sejak membaca ebook ini saya selalu berangan nak jadi wanita hebat yang boleh lakukan semua tugas.  Tangan dan kaki umpama seperti sotong bila berada di rumah.

Memetik petikan dalam ebook ini, kita perlu bersangka baik dengan rezeki Allah. Sekiranya pernah gagal, bangkit semula dan muhasabah diri.  Bekerjalah dengan ikhlas.  Jika mahu kaya, perlu ada semangat, usaha lebih dan tiada jalan mudah untuk berjaya melainkan usaha, usaha dan usaha, doa, doa dan doa serta tawakkal.   

Comments

Popular Posts