Hujung minggu yang sibuk - 13/4/2013

Teks : Anys Idayu Zakaria
Foto : Carian goggle 

Hujung minggu adalah waktu yang sibuk bagi saya.  Banyak yang perlu diselesaikan, mengemas rumah, membasuh pakaian serta pada hujung minggu juga saya perlu menghadiri kelas di UTM.  Di celah-celah kesibukan ini, saya juga perlu memberi ruang untuk bersantai bersama keluarga.  kebiasaanya jika tiada kelas pada hari sabtu kedua, kami akan membawa anak-anak berjalan sambil bersantai di taman permainan atau tasik.  Kadang kala jika tidak keluar bersantai, kami gunakan masa lapang hujung minggu dengan melakukan aktiviti mengemas rumah bersama.  

Pada hari Ahad biasanya saya akan menyiapkan semua kerja-kerja rumah yang tertangguh supaya selepas pulang bekerja saya tidak perlu lagi melakukan kerja-kerja yang tertangguh itu.  Hari minggu jugalah waktu untuk saya menggosok pakaian kerja dan pakaian sekolah kakak.  Aduh! memang terasa penatnya.

Comments

Popular Posts