Daftar maybank2upay - 23/4/2013

Teks : Anys Idayu Zakaria
Foto : Carian Goggle




Beberapa minggu lepas saya ada terbaca dalam surat khabar tentang maybank yang telah membuat satu kemudahan untuk para peniaga online mengakses akuan jualan terutamanya yang telah mempunyai kedai blog. Setelah terbaca berita tersebut saya segera mencari dan mendapatkan maklumat di internet. Sistem yang dimaksudkan ialah sistem yang memudahkan para peniaga untuk melihat transaksi yang dilakukan oleh pelanggan. 

Jadi saya pun segera mendaftarkan akaun maybank2pay tersebut secara online.  Beberapa maklumat tentang perniagaan dan blog perlu dimasukkan untuk pengesahan. Setelah membuat pendaftaran, maybank tidak memproses serta merta kerana kita perlu menerima panggilan atau email pengesahan daripada pihak maybank sendiri sebelum kita boleh menggunakan aplikasi ini.

Setelah siap mendaftar, saya perlu menunggu beberapa hari sebelum disahkan oleh pihak maybank. Jika pihak maybank telah mengesahkan pendaftaran ini, selepas ini bolehlah saya memuat turun aplikasi ini ke dalam blog saya. 



Dapatkan pakej bacaan awal untuk anak-anak 



Comments

Popular Posts