Kelas Ebook

“Orang kata, kalau kita tampal gambar rumah idaman, kereta idaman, duit berapa kita nak, apa impian kita, kita akan dapat kalau tengok hari-hari.”

Begitulah Sameon setiap kali balik dari seminar magnet apa entah. Magnet ke Magnum aku pun tak
pasti. Entah apa lagi yang dia belajar aku tak tau. 

Setahu aku, dah 57 kali dah pergi ke kelas dan seminar ni. Lagi-lagi seminar menulis buku. Pergi-pergi. Tapi habuk pun tak dak. 

“Bila nak mula ni Sameon. Aku tengok kau ni dah ketagih benar. Pergi seminar sana sini, tampal impian konon nak tulis 10 buku sebulan, tapi dah masuk 3 tahun ni. Bukan setakat buku, bayang kertas pun aku tak nampak," Bebel si Jaapar. 

"Kau tunggu sampai bila. Baik mula sekarang. Kalau tak mampu nak tulis buku, mulalah tulis ebook. Aku tengok Si Gayah Rempit tu bukan main hebat lagi dah tulis sampai 5 ebook sebulan. Apa kata mula step by step. Tulis dulu ebook sebulan. Bulan depan tulis lagi.  Aku dengar Gayah tu join kelas ebook online. Sebab tu dia boleh menulis dan terbit dalam masa sebulan je. 


Dengar kata pendaftaran bulan April masih banyak kosong. Ada 20 tempat lagi. 

* Kelas online di group whatspp dan FB
* Masa fleksibel
* Mesti menulis setiap hari sekurangnya 5 muka surat sehari
* Kena analisa dulu supaya tahu apa ebook yang hendak ditulis, dan tajuk ebook
* Mudah je guna blog sebagai medium penulisan. 
* Sebulan mesti siap sebuah ebook

Dengar kata ada bonus siapa yang join kelas ebook melalui Anys Idayu (ni no wassap dia : 017-7912993) dapat Ebook Jana Pendapatan Dengan Blog.

"Yuran RM 300 berbaloi sangat daripada kau perhabis buat belanja aweks kau tu. Kau dah banyak duit jual ebook nanti boleh la belikan aweks kesayangan kau apa yang dia nak. Dinasour zaman purba ke, kasut ala-ala Mc D ke," Kata Jaapar geram. 

"Baiklah sekarang juga aku wassap agen kelas ebook ni. Manalah tahu bulan depan dapat siap sebuah ebook aku. Fuh! menangis kau tengok impian aku makin tercapai," kata Sameon dengan penuh bersemangat. 

Comments

Popular Posts