Bisnes Tanpa Modal

Pengalaman Bisnes Tanpa Modal ( Dropship )

Teks: Norliza Tomiran
Gambar: Google

  Assalammualaikum.



  Bila kita sebut bisnes tanpa modal mungkin pelik. Tetapi bila sebut bisnes "dropship" ramai kini telah membuka mata serta minda tidak terkecuali saya. Di saat saya kekurangan modal pusingan dan kelemahan yang tidak tahu memandu, saya tercari-cari bisnes tanpa perlu keluar rumah. Tetapi pada masa itu saya tiada pendedahan mengenai bisnes "dropship". Walaupun ada yang "offer" untuk bisnes ini. Saya menolak. Ini kerana pada saya tiada bisnes tanpa modal. Malah tidak kurang juga di takut di tipu.

   Sehingga saya bertemu dengan ABDR. Di sini saya di bekalkan 4 ebook. Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes memberi saya pendedahan mengenai bisnes "dropship". Malah saya juga di beri pendedahan lebih serta di beri peluang untuk mengajukan soalan tentang bisnes "dropship" ini kepada Cikgu Anys Idayu Zakaria. ABDR juga memberi saya pilihan untuk bisnes "dropship". Dropship Produk Makanan adalah pilihan saya. ABDR juga memberi saya peluang "dropship" ebook keluaran ABDR.

   Bila saya sudah mempunyai pengetahuan dan sedikit pengalaman barulah saya cuba melangkah ke fasa yang baru. Saya menjadi agen "dropship" Buku Mudahnya Menjemput Rezeki dan Kain2 Cotton gred AAA. Alhamdulillah dengan rezeki bisnes"dropship" ini, saya juga mendapat modal pusingan untuk bisnes saya pula. 

   Antara kelebihan lain saya tidak perlu ke Pejabat Pos  untuk penghantaran barang. Saya cuma hubungi pembekal untuk "confirm stok". Ada juga pembekal saya akan kemas kini produk setiap minggu untuk memudahkan agen seperti saya. Maka saya juga akan kemas kini produk saya setiap minggu. Masa saya bersama keluarga juga tidak terjejas. Semua urusan "dropship" hanya diatas talian internet.

   Alhamdulillah, dengan ilmu pengetahuan yang saya dapat ini saya mula melangkah ke hadapan dengan yakin. Saya sering berpegang kepada prinsip "Jika tiada ilmu tentang sesuatu jangan buat". Tidak rugi berguru serta belajar. Bila ada ilmu wajib mencuba. Masih banyak yang perlu saya pelajari walaupun hanya bisnes "dropship". Semoga saya bertambah bersemangat untuk menimba ilmu online.


SMS: 012-243159

**********************************************************************************************
Norliza antara salah seorang barisan Pengurus Online ABDR yang sangat konsisten. Beliau tahu apa yang dimahukan, fokus dalam menjalankan bisnes yang dijalankan. 

Untuk kalian yang mahu belajar menjadi pengurus online ABDR, boleh mula mendaftar melalui kelas online blog ABDR. Kami akan ajar cara-cara untuk membina blog rakan niaga, dan belajar berkongsi dan menulis di blog. Mula kumpul dulu pembaca dan bakal pembeli. Kemudian baru belajar pula bagaimana blog tersebut blog jadi salah satu sumber dapat hasilnya.

 

Comments

Post a Comment

Popular Posts