Trend Bisnes Online

Teks : Anys Idayu Zakaria


Hebatnya bisnes internet, bisnes tanpa sempadan. Jauh beribu batu. Bisnes online juga tak boleh goyang kaki tunggu duit masuk sahaja. Sentiasa berterusan lakukan promosi. Kena selalu promote bisnes kita. Kaedah promosi di internet juga pelbagai cara antaranya blog,facebook, fanpage, tapak iklan. Kaedah ini juga boleh dijadikan salah satu pendapatan pasif kita. Pelbagaikan kaedah promosi.
Trend bisnes online dan trend bekerja di rumah merupakan trend zaman sekarang. Trend generasi Y. Ruginya jika tidak menggunakan kemudahan internet ke arah memperkasa ekonomi keluarga. Ruginya jika hanya mahu melihat kejayaan orang lain terlebih dahulu kerana tidak yakin dengan kebolehan sendiri. Setiap orang mempunyai kebolehan dan kepakaran sendiri. Setiap orang ada keistimewaannya tersendiri. Tidak sama dengan orang lain. Hanya yang perlu belajar dan asah kemahiran tersebut untuk memajukan diri sendiri. Jika tidak kita yang mengubah ekonomi diri dan keluarga kita,takkan kita mengharap orang lain pula yang menghulur bantuan.
Parang yang tumbul jika tidak diasah pasti akan tumbul selamanya. Kami di akademi ini memberi peluang kepada mereka yang mahu mulakan bisnes online untuk menghadiri kelas online asas mmbina blog penulisan dan blog bisnes. Belajar untuk dapat lebih banyak ilmu. Bila sudah pandai boleh mula dengan sendirikan, lihat contoh protege saya sendiri. Permulaan mereka hadiri kelas online ini untuk belajar membina blog, buat borang tempahan, buat label, pages, dan seterusnya selepas sudah mahir dan pandai sudah boleh buat sendiri dan masukkan sendiri perkhidmatan dan produk yang ada untuk dipasarkan.
Apa yang lebih menarik, ada juga salah seorang protege saya yang tidak pernah menggunakan facebook untuk membuat promosi. Membina facebook hanya untuk menghadiri kelas online ini. Siapa kata tak pandai facebook tak boleh berniaga online. Siapa kata tak ada masa untuk mengadap facebook tak boleh bina blog dan belajar dalam kelas ini. Apa yang penting kesungguhan untuk belajar, secepat mana kalian serap ilmu dan praktikkan. Cepat siap, cepatlah dapat tuai hasilnya. Malah kami juga ada menyediakan peluang menjana pendapatan pasif. Dan yang lebih menarik dan uniknya kelas ini, belajar dan terus aplikasikan. Tak perlu tunggu selesai kelas baru boleh mula dan buat kedai blog sendiri. Juga tiada yuran berkali. Hanya bayar sekali yuran kelas. Belajarlah selama mana yang kalian mahukan. Guru online kalian sedia berkhidmat bila-bila masa kalian perlukan.
'Berjemaah itu lebih baik daripada sendirian''
Adalah lebih baik belajar dengan mentor yang berpengalaman, atau berguru daripada belajar sendirian.

psstt... ada ke sesapa yang sedang cuba-cuba membina blog sendiri, tapi masih buntu idea mahu menjadikan blog sentiasa mendapat kunjungan pembaca, atau rasanya buntu idea tak tahu nak menulis apa. Kesian blog yang dah buat tu. Terbiar sepi saja tanpa ada cerita baru. Kita tinggalkan umpama rumah kosong yang tak ada penghuni. Sudah Pasti tiada pengunjung yang sudi bertandang. Mahu jadi protege saya!!! Apa lagi jangan bertangguh, jom daftar sekarang kelas online yang saya sedang jalankan ini. Daftar dengan promosi Oktober yang tinggal lebih kurang 4 hari saja lagi sebelum berakhir. Daftar sekarang, boleh belajar bila sudah sedia. Tempah tempat dulu.
Laburkan duit untuk ilmu dan gandakan pendapatan kita. Jika masih tidak mendapat hasil daripada duit yang dilaburkan, bukan kerana ilmu yang tidak bermanfaat tapi kerana tiada tindakan yang kita hasilkan.




Semoga bermanfaat.
anysidayu.blogspot.com

 
 

Comments

Popular Posts