Letak iklan di internet

Teks : Anys Idayu Zakaria


Beberapa tahun sudah saya pernah membuat satu bisnes yang mana saya mencari peniaga yang mahu meletakkan iklan di internet. Pada mulanya saya hanya goggle cara untuk menambah pendapatan. Kebetulan saya terjumpa iklan mereka yang mencari orang yang mahu menjalankan bisnes sambilan. Hanya dengan mendapatkan peniaga yang mahu memasarkan produk secara atas talian. (sudah terlupa pula nama syarikat tersebut).
 
Untuk mendapatkan pembeli yang berminat, saya hanya melakukan secara offline. Maksudnya saya keluar membuat pemasaran. Jangan tak percaya. Memang betul saya keluar melakukan pemasaran. Saya mulakan dengan pegi ke deretan kedai. Jelajah satu persatu. Tunjukkan pamplet dan iklan yang kami tawarkan. Alhamdulillah, hasil penjelajahan, saya dapat beberapa peniaga yang berminat untuk membuat pengiklanan di internet. Saya mula mengambil keterangan mereka dan memasukkan iklan tersebut di laman web yang telah disediakan syarikat. Lebih kurang beberapa bulan juga saya melakukan bisnes sambilan ini. Kemudiannya saya berhenti kerana tidak cukup masa untuk keluar membuat pemasaran. ;)
 
Awal penglibatan dalam bisnes Elken juga saya pernah memasukkan iklan di internet. Saya cari-cari ruang iklan yang menawarkan iklan percuma. Kemudian, saya terjumpa satu laman majalah.com. Yang mana kita boleh meletakkan apa sahaja iklan di situ dengan mendaftar sebagai ahli. Percuma sahaja pendaftarannya. Lantas saya terus memasukkan iklan tentang bisnes elken, produk mekap MAC, bisnes ice blended dan beberapa produk lain. Jika diingat-ingat banyak rupanya bisnes yang telah saya lakukan, dan iklankan di internet. Dan jangan tidak percaya. Walau sudah tidak menjalankan bisnes ini lagi, saya masih menerima panggilan telefon daripada pelayar internet yang mencari peluang bisnes yang berkaitan. Malah baru beberapa hari lepas, ada lagi orang yang menelefon bertanyakan minyak wangi one drop. Produk ini juga saya pernah iklankan di internet.
 
Saya juga memang selalu menerima panggilan telefon daripada pembeli yang mencari krim selsema, Dr sneez. Produk ini saya hanya buat dropship. Ketika mendaftar menjadi agen dropship, saya telah memberi keterangan diri dan pembekal telah memasukkan butir diri saya dalam blog utama Dr. Sneez. Iklan ini dilakukan oleh pembekal. Baru semalam menerima panggilan pembeli yang mencari Dr.Sneez. Hasil goggle di internet. Sudah selamat dipos juga petang semalam. Produk ini memang saya masih aktif jualannya. Alhamdulillah, setiap bulan memang ada sahaja orang yang membuat belian Dr. Sneez ini hasil carian di goggle.
 
Memang diakui dengan meletakkan iklan di internet, kita mudah mendapat pelanggan. Pelanggan pula dari seluruh negara. Jadi pada mereka yang ada bisnes, saya galakkan membuat pasaran di internet. Kerana pasaran kita lebih meluas dan boleh dalam jangka masa yang panjang. Kita boleh memilih pengiklanan berbayar atau percuma. Hanya goggle sahaja di hujung jari.  Saya juga ada membuat tapak iklan berbayar. Bagi yang berminat untuk membuat pengiklanan, boleh dapatkan pakej hebat ini. Di Soho Directory kami bantu pasarkan apa sahaja jenis produk yang kalian ada. Tak kira produk atau perkhidmatan. Samada secara online atau offline.  
 
 
 
 
 
Mahu dapatkan pakej pengiklanan ini, sila hubungi saya :
 
sms /watsapp : 017-7912993
 
 
 
 

Comments

  1. wah...Dr Sneeze tu..
    sy pun dh penah beli..
    n masih guna utk ank2..

    ReplyDelete
  2. Hihi..pelanggan dr sneez saya kebanyakannya semua dari internet..tu la pengaruh blog dan internet..sangat besar :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts