7 tip Usahawan Berjaya

Teks : Anys Idayu Zakaria
Foto : Carian goggle


Hari ni saya nak berkongsi dengan pembaca 7 tip untuk menjadi usahawan berjaya. Tip-tip ini saya ambil ketika membaca di website, buku-buku motivasi dan blog tentang bisnes online. Jadi saya simpulkan lebih kurang ada 7 tip untuk berjaya. Insya Allah boleh kita tambah lagi dalam senarai tip ini. Dan apa yang saya hendak tekankan ialah, kita jangan sekali-kali mudah jemu untuk menuntut ilmu, kerana semakin banyak ilmu yang kita pelajari sebenarnya semakin banyak yang tidak kita ketahui. Ilmu tersebut jika tidak digunakan masa sekarang, Insya Allah pasti berguna juga satu hari nanti.
 
 
 
Untuk menjadi usahawan yang berjaya, sudah tentu kita melakukan beberapa amalan yang membawa kepada limpahnya rezeki dalam bisnes yang kita jalankan. Antara tipnya ialah :
 
1. Bangun awal pagi
2. Kuat kebergantungan dengan Allah, hanya Allah pemilik dan pemberi rezeki yang sebenar. Pelanggan atau pembeli hanyalah perantara.
3. Amalkan solat dhuha. Solat Tahajud. Membaca surah Al-waqiah, ayat seribu dinar, membaca doa-doa dan selawat pembuka rezeki.
4. Bercerita tentang bisnes setiap waktu
5. Fokus kepada apa yang dilakukan. Tidak sambil lewa
6. Sentiasa bertindak pantas, cepat.
7. Niat berniaga sebagai jihad.
 
 
 
Apa yang saya senaraikan ini adalah sebahagian sahaja. Insya Allah yang selalu saya amalkan. Semoga kita menjadi usahawan yang diredhai oleh Allah dan berjaya di dunia akhirat.
 
 

*********************************************************************************

Sertai kami Alumni Penulis Dari Rumah. Menawarkan kelas berikut :
1. Kelas asas blog dan penulisan
-Sesuai bagi kalian yang ingin berkongsi pengalaman dan kepakaran. Bina rangkaian sendiri dan follower tegar. Setiap orang sudah ada keunikan masing-masing, serlahkan bakat ini melalui blog. Tidak tahu menulis kami akan pandu melalui teknik yang mudah.
2. Kelas asas blog dan fan page (bisnes)
Bagi yang masih zero untuk memulakan bisnes online, ami sedai membantu menunjukkan jalan. Jika sudah ada produk, masanya untuk promo. Jika tidak ada kami sediakan. Bermula sekarang, tidak terlambat untuk realisasikan impian 2013


Untuk pendaftaran, hubungi saya :
Sms/ watsapp : 017-7912993

Comments

  1. bermanfaat sekali, maksih infonya gan !
    kunjng balik ya :)

    sepatubordir-oke.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas kunjungan ya :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts