Persediaan Bergelar WAHM

Ulasan Kelas Asas Blog : Hifzaila Hafni

Teks: Hifzaila Hafni
Sumber : http://hifzaila.blogspot.com/2014/04/ulasan-kelas-asas-blog.html


Saya pernah menjadi seorang ibu yang bekerja dari rumah sebelum ini (wahm). Dan saya ingin sangat kembali seperti itu semula.

Tapi, saya dah tak nak jadi wahm yang tak efektif, tak efisien, malas, buat kerja ikut mood, selalu berfikiran negatif dan banyak buang masa macam dulu.

Kini, walau pun saya bekerja, niat nak menjadi wahm tetap ada. Dan saya fikirkan itu setiap hari supaya saya terus dengan usaha saya untuk merealisasikan cita-cita tersebut.

Menginjak 2014, saya memang bertekad nak cari pendapatan sampingan dan nak bekerja dari rumah. Tahun ini saya mesti keluar dari zon selesa saya dan nak membuat perubahan membantu suami mengukuhkan tahap ekonomi keluarga.

Saya mula menganalisa kekuatan dan kemahiran yang saya ada dan menyenaraikan apa yang saya boleh lakukan jika mahu berhenti kerja dan bekerja dari rumah. Suami juga dah bagi syarat, tetapkan target bila nak berhenti kerja dan sebelum berhenti, pastikan kedudukan kewangan kukuh dahulu dengan mula mencari pendapatan sampingan dan menabung daripada sekarang.

Saya cari maklumat di internet tentang suri rumah yang bekerja dan terjumpa blog Puan Zaila Mohamad. 

Wah. Jarang jumpa orang yang bernama sama dengan saya. Teruja dengan nama dan kandungan blog beliau. Hampir sebulan saya baca blog beliau berulang-kali, akhirnya saya membuat keputusan untuk mendaftar masuk Kelas Asas Blog dan Penulisan pada Februari 2014.

Niat saya cuma nak kembangkan kemahiran dan minat menulis, tapi kini saya dah makin terjebak dengan dunia bisnes dan saya tak pernah sangka saya boleh buat perkara yang selama ini saya tak pernah terfikir nak lakukan.

Semua ini gara-gara kelas asas blog inilah. Sebab pakej kelas yang saya ambil ni termasuk keahlian Rakan Niaga akademi. Alhamdulillah. Selain belajar menulis blog dengan baik, saya diperkenalkan dengan cabang-cabang bisnes dan peluang yang ada sebagai persediaan untuk bergelar wahm semula nanti.

Dan dapat berkenalan dengan guru-guru online hebat yang lain juga, sekaligus saya bersyukur berada dalam kumpulan sokongan yang kena dengan semangat dan jiwa saya.

Puan Zaila juga sentiasa menjawab semua persoalan saya. Tak kira apa soalan sekali pun. Beliau sangat membantu memberi panduan dan membimbing serta menegur mana-mana yang perlu, tentang blog dan urusan bisnes. Untungnya kami berdua bukan sahaja bernama sama, rumah pun dalam kawasan yang sama dan sebaya pula!

Kini saya sudah boleh menjana sedikit pendapatan daripada produk-produk hebat yang dihasilkan oleh Akademi Bekerja Di Rumah. Saya tak kisah walaupun bermula dengan komisen yang kecil sebab saya tahu rezeki Allah akan beri jika kita gandakan usaha dan berdoa serta bertawakal kepadaNya.

Saya dah bermula dan akan teruskan. Saya mohon semoga Allah tetapkan hati saya supaya terus dengan apa yang sudah saya mulakan. Dan saya mengharapkan saya juga dapat membantu suri bekerjaya yang lain yang mempunyai dilema seperti saya untuk berjaya sebagai wahm suatu hari nanti. Walaupun perjalanan menuju SOHO kami masih jauh atau panjang, sekurang-kurang berusaha daripada sekarang.

Semoga Allah lancarkan urusan dan tunjukkan jalan
********************************************************************** 

Apa yang menarik tentang Rakan NIaga Akademi :
* belajar gunakan blog untuk jana pendapatan
* dapat free kelas akaun
* bonus 4 ebook
* produk hanya atas talian
* tak perlu simpan stok
* tak perlu urus stok
* tiada modal berkali-kali. Hanya sekali yuran akademi rakan niaga
* produk umum dan permintaan sepanjang tahun
* hanya perlukan kesungguhan, fokus, konsisten.

Bagi yang mahu menjana pendapatan dari rumah boleh serta Akademi Bekerja di Rumah sebagai Rakan Niaga. Inshaallah saya akan bimbing kalian bagi membina platform untuk mula.

Apa yang anda dapat dengan menjadi Rakan Niaga?
Anda akan belajar membina platform, iaitu satu Blog Bisnes yang membolehkan anda menjalankan operasi perniagaan hanya dari rumah sahaja. Kalian juga akan belajar membina satu fanpage.
Anda hanya perlu mempromosikan pakej-pakej jualan dan produk-produk yang ditawarkan oleh Akademi Bekerja Di Rumah. Kami sediakan tapak untuk anda berniaga tanpa perlu keluar dari rumah. Apa yang anda perlukan hanyalah kesungguhan dan talian internet.

Blog Rakan Niaga akan tersedia dengan pautan:
1. Logo Akademi Bekerja Di Rumah
2. Logo rasmi SOHOdirectory
3. Kelas-kelas Online
4. Pakej Ebook
5. Ruang Periklanan
6. Borang Tempahan

Hubungi saya untuk pendaftaran sebagai pengurus online akademi

Email : anysidayuzakaria@gmail.com
sms / wtsapp : 017-7912993
Anys Idayu Zakaria
Pilihan kelas yang dianjurkan oleh AKADEMI BEKERJA DI RUMAH :
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif
5. Pendaftaran pengurus online
6. Pendaftaran kelas urus akaun wahm soho
7. Tempahan blog bisnes/blog penulisan-siap 3 hari
8. Beriklan bersama kami di http://sohodirectory.blogspot.com/
9. kelas blog fanpage borong telekung solat
10. Sertai seminar terkini anjuran kami http://bengkelbranding.blogspot.com/

Pilih mana-mana kelas pilihan mendaftar melalui saya untuk belajar lebih details tentang blog

Comments

Popular Posts