Tuesday, 28 February 2017

Belajar Membina Blog

Tek : Anys Idayu Zakaria 

Pernah ada masalah macam ni “aku dah bayar mahal nak buat website, tapi bila nak guna langsung tak pandai”
.
“Aku dah ada blog, domain bayar setiap tahun, tapi duitnya habis renew domain je, langsung tak tahu nak tulis apa”
.
“Kau tahu mana tempat nak belajar buat blog sendiri. Aku dah lama berhasrat nak belajar buat sendiri. Yelah, takkan nak guna FB dengan insta juga je kan. Nak juga tambah medium lain untuk pemasaran”
.
“Aku dengar menulis blog boleh dapat duit. Betul ke? Tapi masalahnya aku tak pandai nak buat dan nak tulis apa di blog.”
.
Dah, tak payah pening-pening, saya kongsi cara penyelesaiannya kau baca bawah ni

“Kalau masuk kelas blog kami, pasti kau boleh belajar buat blog sendiri, tahu macam mana nak edit dan tulis blog. Tak payah membazir upah orang, kemudian tak tahu nak edit dan tulis macam mana.”
.

Suka tak. Kan dah selesai masalah.

Khas untuk kalian yang mahu bagaimana membina sebuah blog bisnes. Belajar langkah demi langkah membina :

1. Email
2. Google + akaun
3. Blogspot
4. Masukkan label
5. Masukkan "gadget-gadget" penting di blog bisnes.
6. Page
7. Borang tempahan
8. Link kan FB ke blog
9. Link kan Fanpages ke blog
10. Cara masuk gambar

Tarikh : 10 – 31 MAC 2017
Masa : Flexible
Yuran : RM250    
Tempat : Kelas secara online dalam GROUP WA & FB

* Pelajar turut akan menerima 6 ebook bonus
1. Ebook asas blog wajib baca sekli sebelum mula kelas
2. Ebook mula bisnes butik
3. Ebook super wahm supermom
4. Ebook 101 idea home based bisnes
5. Ebook 10 langkah mudah bina kedai online
6. Ebook yeay mama sudah resign

Semua untuk bacaan dan motivasi kecuali ebook blog sebagai ebook rujukan di kelas. Saya hanya perlukan 10 pendaftaran sahaja. Siapa cepat dia ada dapat belajar dulu.

Kalian boleh lihat contoh blog pelajar bulan ini. Http://irdarina.blogspot.com

BERMINAT, WA 0177912993. 10 orang sahaja tau.