Wednesday, 25 January 2017

Kepentingan Akaun Google Plus (G+)

Teks : Anys Idayu Zakaria 

Akaun google plus (G+) turut membantu pemasaran kita secara online. Kebiasaannya, kalau dalam kelas blog pelajar memang akan diminta untuk buat akaun G+, dan setiap kali membuat perkongsian entri ke blog, kongsi sekali ke akaun G+. Yang pastinya semakin banyak kita berkongsi di akaun tersebut, semakin mudah di jejak di carian google.

Kadang kita tak ambil pusing pun akaun tersebut, tapi percayalah secara tak langsung ia membantu lebih ramai orang menjejak kita di google. Kan best tu, pelbagai medium kita gunakan. Blog, FB, Fanpages, instagram, Google Plus.

Baca status perkongsian daripada uncle tiger ini ye. Google+ ni sama seperti blog juga. sebelum kita create blog, kita akan diminta untuk create akaun google plus. Jadi silalah create akaun tersebut. Dan kongsikan semua posting-posting yang kalian tulis ke google+.

Secara tak langsung, jika di share di google+ turut akan membantu untuk berada di carian google. Jadi kelebihan di sini mereka dapat jejak blog kita juga.

Amiruddin Ahmad
22 mins ·
Buffer
·

Ingat tak status FB saya semalam tentang Perangai Tenuk? Di hujung penulisan saya taip KETUAT.

Harini saya suka suki taip 'Ketuat Di Dahi', status FB saya tu keluar pasal status yang sama saya kopi pasta kat akaun Google+ saya. 1st page ranking hokayyy!

Cer bayang kalau saya jual ubat ketuat... orang Google dan akan jumpa Google+ saya. Sepuluh sen pun saya takde bayar sesiapa untuk dapatkan ranking ni.

Tak pasal pasal kaya. Hahaha!

"Kadang kadang, laburkan sedikit duit dan masa untuk belajar TEKNOLOGI yang dapat memudahkan kerja kita seharian."

Persoalannya, korang dah ada Google+?

Yang dah ada boleh Follow Google+ saya yang muka ala ala Jason Mraz tu...

dan G+ My Space Center (ala ala FB Page).

Takpe takpe. Tak perlu ucap Terima Kasih kalau baru tahu pasal ni atau dah tahu tapi tak buat. Kita perlu kekalkan budaya kita iaitu 'pentingkan diri sendiri' dan 'kaki sedut'.

Hahaha! :P



Uncle
#HarimauMenangis



Nak belajar, Jom sertai kelas blog bisnes Februari, Kita belajar bagaimana membina akaun G+ dan blog.


Kelas Asas Blog Bisnes
Sesi Februari 10.2.2017 hingga 28.1.2017
Selepas daftar akan diberikan 8 analisa untuk kita fokus penulisan di blog
1. Rina Razali
2. Irda
3. Hanie Adleen
4. Zuhairi Zamani
5. Siti Fatimah Abd Hamid
6.
7.
8.
9.
10.


5 lagi kosong untuk kelas Februari ya. Siapa yang mahu daftar boleh WA 0177912993.