Wednesday, 21 December 2016

Bina Khalayak Pembaca Melalui Penulisan Di Blog

Teks : Anys Idayu Zakaria 
Foto : Anys Idayu Zakaria 


Assalamualaikum selamat pagi semua. Didoakan kalian yang sudi singgah di sini sentiasa dalam redha dan rahmat Ilahi. Jom pagi ni saya kongsikan antara contoh pentingnya ada blog, untuk membian khalayak pembaca dan pengikut kita sendiri.

Inilah antara contoh yang dikatakan membina khalayak pembaca dan pengikut kita di blog. Mereka buat carian di google, jumpa blog dan kemudian jejak kita di FB. Terima kasih kak Nelly Noel sudi jejak saya di fb😍😍

Sebagai contoh di FB memang famous tentang GSL. Tpi bila google agak kurang maklumat GSL, hanya ada fanpages dan yang boleh hanya beberapa blog sahaja. Blog saya dan juga beberapa orang pelajar kelas blog yang aktif menulis dan kongsi GSL di blog. 

Jadi tipsnya, Tulislah jangan jemu. Jangan fikirkan kenapa tak ada jualan di blog. Beri dulu apa yang kita ada. Ilmu dan kepakaran itu kongsikan dulu, kemudian rezeki itu pasti akan datang. Insya Allah percaya dan peganglah dengan janji Allah. More you give, u will get more and more. 


#kelasonlineblog #belajarmembinablog
 
(Tempahan blog bisnes RM70 PROMO hingga 31disember)

Tuesday, 20 December 2016

Travelog Anys Idayu

Teks : Anys Idayu Zakaria 

Assalamualaikum selamat petang semua. Alhamdulillah terima kasih kepada kalian yang sudi singgah di sini. Sejak akhir-akhir ini ramai yang WA atau pm di FB, yang maklumkan suka baca setiap perkongsian saya di blog dan FB. Syukur sangat. Semoga setiap yang dikongsikan dapat beri manfaat pada kalian. 
Lebih kurang 2 minggu lagi berakhir 2016. Perlahan-lahan sudah merangka apa jua perancangan untuk tahun depan. Semoga Allah sentiasa permudahkan urusan saya sekeluarga. Saya doakan juga urusan kalian dipermudahkan Allah swt.

Insya Allah tahun depan nak mula aktif menulis untuk blog Travelog Anys Idayu Zakaria. Boleh follow di sini ye http://traveloganies.blogspot.my/  dan untuk blog utama ini saya akan kongsi berkaitan bisnes. 

Hehehhe doa-doakan moga lebih konsisten menulis ya :)

Belajar Ilmu Bisnes Dalam GSL

Alhamdulillah. Saya bersyukur sangat kerana diperkenalkan dgn GSL Brio yang ditaja oleh Puan Anys Idayu Zakaria pada bulan September lepas. Bagi saya yang masih lagi newbie dalam online business, ajakan beliau umpama pucuk dicita ulam mendatang. Disebabkan cita-cita saya tidak mahu makan gaji sampai tua.. dan alasan mahukan masa lebih untuk anak-anak. Sebelum ni kekangan masa dan kewangan membantutkan saya untuk tuntut ilmu sebelum bermula. Terfikir membuat blog, tapi komitmen masa sgt tinggi kerana saya dan suami PJJ. Saya berkerja dan anak-anak pada masa itu 3 orang dan skrg sudah masuk 4 orang 😊membataskan saya. Anak pun rezeki juga😄. Namun saya tetap tekadkan hati untuk berkecimpung dalam online business. Ibarat terjun ke dalam laut, untung sabut timbul, untung batu tenggelam. Bermula online business secara dropship; risiko rendah tapi semuanya ke laut.. gara-gara tiada ilmu.. Malah tidak tahu ada saluran dan group yg dapat membantu newbie seperti saya untuk menambah ilmu melalui networking.

Maka saya redah untuk join GSL Brio. Selepas kelas GSL brio, walaupun tugasan yang diberikan mencabar saya terutama berkaitan dgn masa. Saya gigihkan diri untuk terus buat task yg diberi. Kemudian GSLP ditawarkan untuk sesiapa berminat. Saya teragak-agak kerana dalam kelas GSL Brio pun terkial-kial untuk siapkan task, inikan pula kelas premium. Tambahan pula kesibukan bertambah kerana majlis walimatul urus 2 adik saya semakin hampir.

Bulan Oktober, sekali lagi Puan Anys menjalankan tugasnya mengajak saya menyertai GSLP pada bulan Oktober. Saya rasa rugi kalau tidak join dan rasa rindu dengan supportive friends dalam GSL Brio. Walaupun hati ragu-ragu untuk beri komitmen masa tapi saya kuatkan hati.

Banyak ilmu yang diberikan oleh sifu-sifu hebat dalam GSLP walaupun ada diantara mereka tidak mengaku sifu seperti tuan Khairul Zahrin tuan Amiruddin Ahmad a.k.a uncle tiger, tuan Aqif Azizan, tuan Muhamad Suffian Salahudin, teknik pantas celik Al-Quran tuan Syukur Sapuan, tuan Ozir Zuri .Ilmu business online.. zero marketing.. dikelilingi sahabat yg betul.. aura positif yang tinggi. Paling terharu perkongsian ilmu yang ikhlas dari sahabat lain tanpa bayaran dan balasan untuk membantu saya maju bersama seperti mereka.

Di sini saya diajar untuk bina networking, bukan untuk menjual sahaja. Respect dan response sebagai tanda berkawan dalam alam maya walaupun tidak pernah bersua muka. Rezeki tidak pernah salah alamat. Semakin lancar rezeki saya. Saya masih lagi menuntut ilmu bersama GSLP. TQVM to all my dear friends for support and prayer. Jom siapa yang belum join boleh pm puan Anys Idayu Zakaria untuk join last batch in 2016 - GSL Vellfire.

Terima kasih pn Arba'eiyah Mohammad Shah sudi berkongsi tentang KELAS GSL. ♥♥♥ Yang berminat untuk daftar GSL, boleh WA 017-7912993 saya bantu pendaftaran kalian

Saturday, 17 December 2016

Azam 2017

Teks : Anys Idayu Zakaria

Sebenarnya cemburu juga tengok rakan usahawan fb yang sempat hadiri pelbagai seminar bisnes sana sini bila hujung minggu. Saya juga masih di sini  (UTM) menghabiskan pengajian.

Zaman sekarang sebenarnya tak jadi masalah nak timba ilmu, online pun sudah boleh hadiri kelas. Cumanya nak realisasikan networking alam maya ke realiti. Dapat jumpa dengan sifu bisnes yang hebat, usahawan hebat nak kutip pengalaman mereka.

Tak mengapalah cemburu yang memberi perangsang.  Azam 2017, bila habis pengajian, hujung minggu kita boleh pergi serap ilmu bisnes pula. Doakan moga tercapai azam saya ye.

Aiz
Pencinta ilmu.

Friday, 16 December 2016

Ilmu bisnes Dalam Kelas GSL

Teks : Anys Idayu Zakaria

Terima kasih pada semua peserta GSL BATCH VELLFIRE yang sudah mendaftar. Pendaftaran kali ini ramai peserta baru dan juga Team GSL yang mahu ulang sekali lagi kelas GSL. Katanya nak ambil aura-aura hebat dari GSL sebelum direhatkan tahun hadapan.

Saya percaya ramai peserta GSL yang betul-betul hadam dan praktik ilmu GSL, mereka tak menyesal masuk banyak kali. Malah ada yang daftar setiap batch.

Apa yang mereka cari dalam kelas GSL, bukan setakat ilmunya tapi networking, dapat kenal ramai pengasas produk, sifu bisnes yang banyak ilmu, malah dengan GSL juga peluang untuk bersilaturrahim dan menjana pendapatan. Bagi yang tahu manfaatkannya pasti berganda-ganda ilmu yang akan diperolehi.

Untuk GSL VELLFIRE, kami sasaran 300 penyertaan kali ini. Setakat pagi ini sudah hampir 200 pendaftaran. Yang belum daftar, jom cepat-cepat bertindak. Insya Allah saya percaya dengan ilmu GSL yang akan kita gunakan untuk FB, FB kita tak akan krik krik lagi. Paling kurang pun kita akan rasa seronok dan teruja.

Nak daftar dan nak tahu lanjut, boleh WA 0177912993 saya bantu kalian ya.

Tempah Blog Bisnes

Teks : Anys Idayu Zakaria

Sebelum cuti Maulidur Rasul tempoh hari,  selesai beberapa tempahan blog. Alhamdulillah sehari boleh siap 3 tempahan. Dan saya sambung satu lagi baki tempahan. Dan alhamdulillah sudah siap semuanya.

Ramai yang bertanya kalau tempah boleh siap berapa hari. Biasanya jika kalian bagi cukup maklumat, saya ambil sehari atau paling lewat dua hari, ikut giliran. Untuk yang nak belajar juga, jika kalian sungguh-sungguh luangkan masa sehari boleh siap tapak kedai blog. Untuk entri ia merupakan langkah yang konsisten setiap hari.

Jemput singgah blog mereka

Http://pnsitikamariahkasim.blogspot.com pemilik puan  Kamariah Kasim

http://snowwhitevsmsowl.blogspot.com pemilik cik Siti Hawa Arif

Http://enyonlineshop.blogspot.com
Pemilik pn Henny Wahyuni Ani

Http://watieerazak.blogspot.com
Pemilik Puan Watiee Razak

Nak lebih lanjut untuk tempahan blog RM70 (masih promosi hingga 31 Disember) dan belajar sendiri, boleh WA saya ye.

Blog Mampu Menjana Pendapatan

Teks : Anys Idayu Zakaria

Assalamualaikum, salam jumaat. Semoga kita semua sentiasa dalam lindungan Allah swt. Ok jom saya kongsi sikit tip berblog ya.

Dengan hanya membina blog dan menulis setakat kurang 10 entri, masih tidak menjanjikan blog kalian berada di carian google. Untuk kalian yang sudah ada blog, pastikan blog di update setiap hari ya. Untuk memudahkan google menjejak blog kita di carian, fokus utama perlulah menulis dengan konsisten. Latih tulis entri blog setiap hari. Sehari satu entri.

Nanti jangan kata "saya dah ada blog, tapi kenapa bila cari di google tak timbul pun nama blog saya." Bila ditanya bila kali terakhir update blog, jawabnya "setahun lepas, password pun sudah lupa" Aduhaii nak menangis akak dik.

Ini pula ulasan salah seorang pelajar blog, pn Emme Marina. Beliau memang sangat konsisten menulis dan fokus medium pemasaran lebih tertumpu pada blog, selain insta dan jarang sekali gunakan FB.

"Alhamdulillah berkat dr belajar blog bisnes. Sebenarnya dr awal tahun ni sales meningkat hanya dengan jualan di blog sahaja, sekali tu leader hadiahkan cincin emas atas sales perfomance 10k. Pastu now dah november kan.. nov sales 14k. Semua ni hanya dr blog sahaja. 🙈🙈🙈 alhamdulillah. Syukur sgt2. Agen2 dropshipper semua dari blog."

Semoga menjadi inspirasi untuk kalian yang masih ragu-ragu betul ke blog mampu menjana pendapatan.

Aiz
Guru online Kelas Blog ABDR

Tuesday, 13 December 2016

GSL VELLFIRE, Kelas Terakhir GSL

Teks : Anys Idayu Zakaria

Terima kasih pada semua peserta GSL BATCH VELLFIRE yang sudah mendaftar. Pendaftaran kali ini ramai peserta baru dan juga Team GSL yang mahu ulang semula kelas GSL. Katanya nak ambil aura-aura hebat dari GSL sebelum direhatkan tahun hadapan.

Saya percaya ramai peserta GSL yang betul-betul hadam dan praktik ilmu GSL, mereka tak menyesal masuk banyak kali. Malah ada yang daftar setiap batch. Apa yang mereka cari dalam kelas GSL, bukan setakat ilmunya tapi networking, dapat kenal ramai founder produk, sifu bisnes yang banyak ilmu, malah dengan GSL juga peluang untuk bersilaturrahim dan menjana pendapatan. Bagi yang tahu manfaatkannya pasti berganda-ganda ilmu yang akan diperolehi.

Untuk yang daftar GSL BATCH VELLFIRE, peserta akan menerima :

✅PERCUMA Ebook 100 Posting Tarik Like

✅PERCUMA Ebook Pengurusan Kewangan Cara Newbie

✅Group Support

✅PERCUMA 4 video dari Tuan Aqif Azizan mengenai menjual di FB

✅PERCUMA 4 video dari Tuan Ozir Zuri mengenai Sistem Agen.

Bernilai RM397. Dengan yuran pendaftran RM69 sahaja 💖💖. Tak nak terlepas PERCUMA bernilai RM397 ni, WA 0177912993, saya bantu pendaftaran kalian.

Monday, 12 December 2016

Salam Maulidur Rasul

Teks : Anys Idayu Zakaria

Allahumma solli'ala Saiyidina Muhammad wa'ala alihi wa sohbihi wa sallim.

Assalamualaikum selamat pagi. Salam Maulidur Rasul. Semoga kita sentiasa menjadikan Nabi Muhammad saw sebagai idola kita dalam apa jua yang kita lakukan.

Friday, 9 December 2016

FB Meriah Dengan GSL

Teks : Anys Idayu Zakaria

Syarat utama sertai KELAS GSL ialah nama manusia, dan gambar wajah sebagai gambar profile fb. Dua syarat ini untuk mula bina branding sendiri, dan bina kepercayaan pelanggan. Kalau guna nama "Rama-rama cantek", gambar pulak rama-rama atas pokok, macam mana orang nak percaya dengan kita. Macam mana nak bina branding. Bila menjual, orang tak terpikat, tak berjaya nak tarik pelanggan kata susah pulak bisnes. Awak sendiri yang susah nak bina kepercayaan dengan pelanggan, jangan disalahkan yang lain. Tak marah, nasihat je. Jenuh saya buang permohonan jadi rakan FB nama tah apa-apa ni.

Ini saya kongsikan ulasan peserta terkini GSL ya.

Pengalaman sya dari malu2 ragu2 Jadi tak tau malu 😅(yg positif) lebih berkeyakinan bila nk post. Automatik ligat cari idea nk post sbb tkenangkn audience yg bakal like post kita.. Meriah la snang ckap. Anyway. Kena korbankn sesuatu utk dpatkn sesuatu kan? So kena korbnkn sikit masa utk create content yg berkualiti utk audience. Kena korbankan masa utk like n komen status kwan2 utk create engagement. Overall saya bagi 🌟🌟🌟🌟🌟utk group GslArmada yg super supportive (Fiza Azizon)
 
5 bintang sekali akak kita bagi. Kita ada 1 kelas sahaja lagi iaitu pada 31 Disember BATCH VELLFIRE. Lepas ni jangan tanya kelas GSL lagi kerana kelas akan direhatkan.


 #agengroupsupportlike WA017-7912993


Thursday, 8 December 2016

Teruja Like Banyak Di FB

Teks : ANYS IDAYU ZAKARIA 

Saya dulu join GSL sebab teruja tengok FB Founder, Tn Khairul yang banyak LIKE setiap kali update status. Tak terfikir pun dalam kelas GSL ni ada macam-macam ilmu yang akan diperolehi. Kononnya nak belajar sahaja macam mana cara untuk dapat like yang banyak.

Ingatkan saya seorang sahaja yang musykil macam mana orang lain boleh dapat like banyak gitu. Pagi ni terima WA daripada pelajar blog, katanya saya WA anys nak tanya tentang GSL. "Sbb tgok kawan tu like dia beratus2..rasa musykil". 

Anda yang musykil juga, jangan biarkan keraguaan terus mewarnai hidup anda. Cepat-cepat WA saya 017-7912993(Aiz), saya bantu bagi hilang semua kemusykilan tu

Founder GSL maklumkan siapa yang join batch terakhir GSL, Batch Vellfire, akan dapat 3 video dari Tuan Aqif Azizan mengenai menjual di FB dan 4 video dari Tuan Ozir Zuri mengenai Sistem Agen. Total hadiah Rm348. 

Aduhai ruginya kalau tak masuk sekali lagi. Saya dah daftar nama siap-siap takut terlepas peluang akhir ni.

Wednesday, 7 December 2016

Adab Sesama Kita

Teks : Anys Idayu Zakaria 

Adab sesama manusia ni, bukan setakat kita sebagai peniaga sahaja, pembeli juga perlu beradab. Malah dengan sesiapa pun kita bertegur sapa mesti beradab, walaupun hanya atas talian kan. Itulah ragam manusia, bila kita sebagai penjual terjah sahaja, dikata kita penjual tiada adab. Bila mereka tak respon pada pertanyaan kita, katanya gila jualan. heheh itulah adat berbisnes. Macam-macam ragam.

Ok la, saja-saja luah bukan tuju untuk sesiapa. Sebab dah kenyang makan dari pagi tadi kelaparan baru ada idea menulis hahahah. Owh ye, terima kasih pada semua yang sabar menanti EBOOK MINI, saya sambung edar bagi yang belum terima ya

Monday, 5 December 2016

Rewards Sebagai Pembakar Semangat

Teks : Anys Idayu Zakaria

Saya suka sangat bila mana dalam kumpulan bisnes team leader sangat mengambil berat untuk membantu anak buah aka agen mereka suksess. Inilah yang kita panggil semangat berbisnes, team working. Kan Allah dah kata dalam rezeki kita ada rezeki orang lain.

Lagi terharu biru bila leader depa yang dah join GSL, support team sanggup sponsor agen untuk join GSL juga supaya agen juga dapat ilmu yang sama seperti mereka dapat dalam kelas GSL.

Kita-kita yang newbies ni, kalau ada yang sudi taja bagi ilmu free ke berbayar ke, bagi apa-apa rewards bersyukurlah. Dan giatkan usaha jangan dok syok dengan rewards yang dah dapat, bulan depan melingkup. Orang bagi rewards nak suruh lebih bersemangat bukan makin hanyut.

Ok bhaiii selamat malam, saya nak edarkan EBOOK MINI PERCUMA, pada semua yang dah komen di status FB saya petang tadi. Kalian yang berminat jom add saya di fb dulu, atau klik follow fb saya ye. Pasti ada pelbagai posting saya kongsikan setiap hari.

Saturday, 3 December 2016

Blog Medium Pemasaran Yang Sangat Berkesan

Teks : Anys Idayu Zakaria

Hari ni sahaja dah beberapa orang hubungi tanya GSL dan KELAS BLOG, katanya jumpa di google search keluar blog saya. Tiba-tiba tersedar dah hampir seminggu tak menjenguk blog, walaupun ada juga menulis cepat-cepat guna phone sahaja.

Yang baru nak bertatih berblog, teruskan menulis setiap hari. Agak-agak dah lama awak tulis setiap hari, kemudian selang sehari, dua tiga hari sekali menulis semula pun tak jadi masalah dah. Mula-mula je kena jenuh sikit bagi google kenal blog kita. Inilah cara yang saya praktik dulu, sebab tu dalam KELAS BLOG ABDR ada latihan 44 entri pertama. Nak bagi awak konsisten menulis.

Ada blog, dah update. Kalau belum pergi la update sekarang. Berhenti sekejap scroll FB tu. Blog pun marketing yang sangat power hokeyy.

Nak belajar membina blog bersama Akademi Bekerja Di Rumah, boleh hubungi saya ya.

Nak tempah blog bisnes juga boleh hubungi saya. Sedang promo blog bisnes RM70. Bagaimana cara, WA 0177912993 Anies.

Thursday, 1 December 2016

Tip Melembutkan Hati Anak

Teks : Anys Idayu Zakaria

Tip ini saya perolehi selepas mendengar video dari seorang ustaz semalam. Saya share di sini supaya tak lupa. Ayat untuk melembutkan hati anak-anak, dan untuk bagi mereka tak bergaduh sesama mereka.

Bacakan surah yassin, dan tiup pada air. Selepas itu bacakan ayat manzil dan tiup pada air. Setiap kali habis satu ayat manzil tiup pada air. Kemudian berikan air tersebut untuk anak minum, mandi dan juga basahkan ubun-ubun anak.

Jom kita amalkan semoga asbab ayat-ayat Al Quran dan usaha kita sebagai ibubapa Allah angkat untuk lembutkan hati anak-anak.

#anysidayuzakaria #tempahblogbisnesrm70 #agengroupsupportlike